Opiekun szkolenia
mgr Przemysław Broczkowski
Cel szkolenia
- przedstawienie programu terapii ręki jako zbioru określonych oddziaływań diagnostyczno – terapeutycznych, który za pomocą odpowiednich ćwiczeń i zabaw dostosowanych do umiejętności dziecka, ma za zadanie rozwijać sprawność ruchową kończyn górnych oraz sprawność manipulacyjną dłoni, usprawniać umiejętność i jakość chwytu, koordynację bilateralną, doskonalić czynności samoobsługowe.
Adresaci szkolenia
- nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego
- logopedzi
- pedagodzy
- psycholodzy
- pedagodzy specjalni
- wychowawcy świetlic
- nauczyciele wspomagający
- terapeuci zajęciowi i inni specjaliści pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym i szkolnym oraz rodzice i studenci.
Program szkolenia
- Anatomia prawidłowa i funkcjonalna kończyny górnej.
- Rozwój psychomotoryczny oraz ocena napięcia mięśniowego i postawy ciała.
- Pojęcie stabilizacji centralnej i jego rola w funkcji kończyny górnej.
- Percepcja czuciowa i wzrokowa a rozwój motoryki małej, praksja dłoni.
- Somatognozja, kinestetyka, koordynacja bilateralna i lateralizacja.
- Rozwój funkcji chwytnej dłoni i rodzaje chwytów.
- Manipulacja.
- Rozwój grafomotoryki.
- Diagnostyka i skale oceny funkcjonalnej sprawności manualnej i motoryki dużej.
- Programowanie procesu terapii ręki.
- Warsztaty i ćwiczenia praktyczne (planowanie i przebieg terapii).
- Ocena i analiza procesu terapeutycznego – testy funkcjonalne.
Sylwetka absolwenta szkolenia
Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu:
- anatomii prawidłowej i funkcjonalnej kończyny górnej
- oceny rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku 0-7 lat
- oceny rozwoju i diagnostyki zaburzeń motoryki małej i dużej w wieku 0-7 lat
- planowania terapii w zakresie samoobsługi, analizy procesu terapeutycznego i jego wymiernej oceny
- wprowadzenia do kształtowania i doskonalenia funkcji grafomotorycznych, metod, możliwości i zabaw terapeutycznych wspomagających proces terapii ręki.
Czas trwania
22 godziny
Opłaty
390 zł