Opiekun szkolenia:
mgr Martyna Szczepańska
Cel szkolenia:
- zdobycie wiedzy i umiejętności do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych.
Adresaci szkolenia:
specjaliści – nauczyciele, terapeuci, psycholodzy i studenci.
Program szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do prowadzenia treningu umiejętności społecznych na podstawie założeń teorii Goldsteina, który przeznaczony jest dla dzieci w normie intelektualnej, ze spektrum autyzmu oraz na poziomie niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, komunikujących się werbalnie.
Szkolenie obejmuje dwa dni, podczas których uczestnicy zapoznają się z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych, zasadami doboru grup oraz prowadzenia zajęć, a także zaplanują przykładowy plan pracy z grupą oraz scenariusze zajęć.
Dla chętnych szkolenie kończy się egzaminem i certyfikatem wydanym przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną im. Janusza Korczaka, a także zaświadczeniem ukończenia szkolenia zgodnie ze wzorem MEN
Sylwetka absolwenta szkolenia:
Uczestnicy zdobędą wiedzę dotyczącą:
- prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych zgodnie z modelem kształtowania umiejętności wg Arnolda Goldsteina
- metod doboru grupy oraz planowania przebiegu zajęć grupowych
- specyfiki prowadzenia treningu dla dzieci ze spektrum autyzmu
- wykorzystania podejścia poznawczo-behawioralnego oraz systemowego przy prowadzeniu treningu umiejętności społecznych
- metod radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas zajęć
- dostępnych na rynku pomocy do prowadzenia zajęć TUS
- praktycznych umiejętności prowadzenia zajęć z uwzględnieniem specyfiki grupy oraz poziomu funkcjonowania dzieci
- ćwiczeń pomagających wdrożyć uzyskaną podczas szkolenia wiedzę w codziennej pracy.