Centrum Prasowe Uczelni Korczaka

Szukasz eksperta do mediów? Potrzebujesz opinii na istotne tematy społeczne?
Sięgnij po bazę ekspertów Uczelni Korczaka!

dr Agata Jastrzębowska

Psycholożka, edukatorka, badaczka społeczna, koordynatorka kierunku Psychologia w Uczelni Korczaka, liderka kampanii społecznej Mów Do Mnie Grzecznie, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie / Katedra Psychologii i Komunikacji Społecznej

Naukowo przede wszystkim interesuje się tematyką szeroko rozumianej komunikacji społecznej, bazując na modelu Porozumiewania się bez przemocy (ang. Nonviolent Communication, NVC), edukuje na takie tematy jak asertywność, stawianie granic czy wyrażanie szacunku w komunikacji.

Autorka i współautorka wielu publikacji naukowych z zakresu psychologii organizacji i pracy oraz kapitałów człowieka. Autorka książki „Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy” (Wydawnictwo Scholar 2020) oraz współautorka książki „Migration and the transfer of informal human capital: Insights from central Europe and Mexico” (Wydawnictwo Routledge, 2022).

W Uczelni Korczaka jest koordynatorką kierunku Psychologia, a także prowadzi zajęcia z zakresu kompetencji społecznych, psychologii społecznej czy umiejętności psychologicznych.

Obecnie bierze udział w projektach dot. wypalenia zawodowego i kapitału psychologicznego.

  • Psychologia społeczna
  • Psychologia organizacji i pracy

prof. Halina Dubczak

Psycholożka rozwojowa, wykładowczyni na kierunku Psychologia na Uczelni Korczaka, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie / Katedra Psychologii i Komunikacji Społecznej

Psycholożka rozwojowa. Prowadzi zajęcia i szkolenia dla studentów i nauczycieli. Naukowo przede wszystkim interesuje się stresem, procesami wartościowania, konfliktami wewnętrznymi.

Autorka książki „Psychological bases of professional stress resistance of future specialists” (2017). Autorka i współautorka wielu publikacji naukowych z zakresu psychologii stresu, konfliktów wewnętrznych. Uczestniczyła w projektach badawczych poświęconych opracowywaniu i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych wspierających pomóc psychologiczno-pedagogiczną w obszarze osobowościowym i emocjonalno-społecznym (UKSW).

Na Uczelni Korczaka prowadzi zajęcia z zakresu psychologicznych koncepcji człowieka, procesów poznawczych, poznawczych różnic indywidualnych, psychologii rozwoju człowieka, psychoonkologii. Koordynuje moduły: psychoonkologia.

  • Stres
  • Procesy wartościowania
  • Konflikty wewnętrzne

mgr Bartosz Jasiński

Psycholog, diagnosta, reasercher, certyfikowany Project Manager, trener z zakresu stosowania testów psychologicznych, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie / Katedra Psychologii i Komunikacji Społecznej

Moje zainteresowania naukowe skupiają się na psychologii osobowości, ze szczególnym uwzględnieniem relacji między różnymi obszarami funkcjonowania jednostki oraz ich wpływu na dobrostan w ujęciu eudajmonistycznym.

Jestem współautorem licznych publikacji naukowych z zakresu psychologii osobowości, zdrowia psychicznego oraz diagnostyki. Współtworzyłem m.in. książkę „Objawy-Kompetencje-Cechy. Całościowa diagnoza osobowości. Koncepcja i pomiar”, Instytut Psychologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2023 a także monografię „Deinstytucjonalizacja usług społecznych dla osób w kryzysach psychicznych”, pod redakcją prof. Jana Cieciucha, Uczelnia Korczaka, 2024.

Na Uczelni Korczaka prowadzę zajęcia z takich przedmiotów, jak metodologia ogólna, metodologia badań psychologicznych, wprowadzenie do psychologii, podstawy pomiaru psychologicznego, poznawcze różnice indywidualne, psychometria oraz analiza i interpretacja danych.

  • Psychologia osobowości
  • Metodologia badań psychologicznych
  • Psychologia różnic indywidualna
  • Psychometria

dr hab. Jolanta Kociuba

Psycholożka rozwojowa, wykładowczyni na kierunku Psychologia na Uczelni Korczaka, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie / Katedra Psychologii i Komunikacji Społecznej

Doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie: nauki o poznaniu i komunikacji społecznej (2015 r., Wydział Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie). Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie: psychologia (1994 r., Wydział Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie).

Dorobek naukowy ma wymiar diagnostyczny wobec stanu kultury i ludzkiej psyche w okresie ponowoczesności. Badania dotyczą problemu poznania społecznego, współczesnej tożsamości kulturowej i indywidualnej oraz jej przemian w warunkach zmiany społecznej.

Aktualne badania koncentrują się na opisie zjawiska psychologii traumy, tj. na temporalnym wymiarze doświadczenia człowieka w zaburzeniach emocjonalnych powstałych wskutek urazu psychicznego.

Główne publikacje:

  1. Uraz – Czas -Tożsamość. Doświadczenie traumatyczne a zmiany poczucia czasu i tożsamości, 2021, Wydawnictwo Naukowe UMCS, Lublin.
  2. Idea Ja i koncepcja tożsamości. Zmiana znaczenia w nauce i kulturze, 2014, Episteme, Lublin.
  3. Analityczne ujęcie danych jakościowych. Badanie poczucia tożsamości aktorów, 2013, Episteme, Lublin.
  4. Tożsamość aktora, 1996, Wydawnictwo Naukowe UMCS, Lublin.

dr Magdalena Markowska

Psycholożka dzieci i młodzieży, badaczka, wykładowczyni akademicka, prezeska Fundacji Instytut Da Vinci, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie / Katedra Psychologii i Komunikacji Społecznej

Jest psycholożką dzieci i młodzieży, badaczką i wykładowczynią akademicką. Zajmuję się badaniami transdyscyplinarnymi z pogranicza psychologii, pedagogiki i nowych technologii szczególnie w zakresie diagnostyki dotyczącej zaburzeń ze spektrum autyzmu. Jest certyfikowaną diagnostką ADOS-2 oraz Stanford-Binet 5. Zajmuję się wczesnym rozpoznaniem zaburzeń neurorozwojowych oraz konsultacjami dla rodziców w tym zakresie. Prowadzi zaawansowane szkolenia dla specjalistów z zakresu diagnozy autyzmu. Jest autorką metody edukacyjno-terapeutycznej SPRING do pracy z dziećmi z autyzmem na etapie edukacji przedszkolnej.

  • Wczesna diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • AI w diagnozie i edukacji,
  • Zachowania trudne u dzieci w spektrum autyzmu,
  • Neurorożnorodność, inkluzja w edukacji

dr Aleksandra Szczęsna

Psycholożka, pedagożka, psychoterapeutka w trakcie Akredytowanego Kursu Psychoterapii w podejściu systemowo-ericksonowskim, Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach

Naukowo specjalizuje się w obszarze psychologii rodziny i bliskich więzi. Szczególnie interesują ją bliskie związki romantyczne, różne konteksty rodzicielstwa, odczuwany stres rodzicielski oraz satysfakcja z życia rodzinnego matek i ojców.

Zainteresowania naukowe związane również z różnymi aspektami pomocy psychologicznej oraz psychologii klinicznej dzieci i młodzieży. Prowadzę psychoterapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

W Uczelni Korczaka prowadzi zajęcia z zakresu psychologii rozwoju oraz psychologii zaburzeń rozwoju, komunikacji interpersonalnej, umiejętności psychologicznych czy też form pomocy rodzinie.

  • Psychologia miłości
  • Psychologia rodziny
  • Psychologia rozwoju człowieka
  • Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży
  • Psychologia kliniczna człowieka dorosłego
  • Pomoc Psychologiczna

dr Dominika Zarosińska

Doktor nauk społecznych w zakresie Psychologii
Wydział Nauk Społeczno-Humanistycznych Uczelni Korczaka w Lublinie

Doktor nauk społecznych w zakresie Psychologii, absolwentka Nauk o Rodzinie. Współorganizator licznych konferencji i sympozjów naukowych, popularyzator nauki w ramach Uniwersytetów Otwartych, Uniwersytetów Trzeciego Wieku i Lubelskiego Festiwalu Nauki. Prelegentka podczas licznych sesji na konferencjach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Autorka i współautorka artykułów naukowych.

Ukończyła Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii im. prof. Marii Orwid, w ramach Podejścia systemowego w terapii rodzin. Obecnie jest psychoterapeutą w trakcie certyfikacji oraz członkiem Lubelskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Posiada doświadczenie w biznesie w obszarze HR oraz w pracy w szkole. Dodatkowo pracuje jako ekspert oceniający oferty zgłoszone do Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego (od roku 2018).

  • Psychologia rodziny
  • Psychologia społeczna
  • Psychologia szkolna i wychowawcza
Skip to content