Charakterystyka kierunku
- Jako student zdobędziesz wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu psychopedagogicznych podstaw diagnozy i terapii, postępowania diagnostycznego wobec dziecka z grupy ryzyka, specyficznych trudności w uczeniu się. Zapoznasz się z metodami wspierania rozwoju psychospołecznego dzieci. Absolwenci uzyskują przygotowanie do pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą. Stają się specjalistami w szerokim obszarze trudności edukacyjnych dziecka i jego rozwoju.
Perspektywy zawodowe
- Uzyskasz umiejętności w zawodzie nauczyciela – diagnosty, terapeuty w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz wszystkich instytucjach edukacyjnych wspierających rodziców.
Przykładowa tematyka zajęć
- Dydaktyka specjalna
- Pedagogika specjalna
- Diagnostyka w pedagogice specjalnej
- Neuroanatomia
- Metodyka nauki czytania
- Terapia ręki
- Bajkoterapia
- Psychoprofilatyka
- Profilaktyka niepowodzeń szkolnych
- Metody nauki czytania
Atuty
- Osoby prowadzające zajęcia to praktycy. Są nie tylko merytorycznie bardzo dobrze przygotowani do prowadzenia zajęć ale znają też poruszaną problematykę od strony zawodowej.
- Wykładowcy stosują innowacyjne rozwiązania, nowoczesne metody nauczania oraz oceniania, pomagają w rozwiązaniu trudnych zagadnień, które pojawiają się na zajęciach oraz tych, które wynikają bezpośrednio z doświadczeń zawodowych słuchaczy.
- Wykładowców cechuje życzliwość i zrozumienie oraz indywidualne podejście przy egzaminach i zaliczeniach. Podczas pracy w grupach, tworzą się ciekawe relacje i wzajemne interakcje.
- W dzisiejszym świecie wszystko powstaje w efekcie pracy zespołowej. Słuchacze pracując w grupach wspierają się nawzajem, uczą się od siebie a burza mózgów pozwala im tworzyć projekty, w których rozwijają najlepsze ich własne pomysły.
- Podczas zajęć proponowane i pokazywane są zmiany w przyjętym sposobie widzenia rzeczywistości w danej dziedzinie. Słuchacze przestają być biernymi odbiorcami treści a stają się podmiotem tego co się wydarza na zajęciach. Biorą udział w dyskusji, wypowiadają swoje zdanie, budują wspólny punkt widzenia. Wtedy zajęcia dotyczą nie tylko wiedzy, narzędzi i metod ale również własnego stosunku do nich.
Zasady studiowania
- Wymagania stawiane kandydatom: ukończone studia I lub II stopnia na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna lub innym kierunku humanistycznym lub społecznym.
- Posiadanie przygotowania pedagogicznego.
- Studia trzysemestralne
- Liczba godzin i praktyk: 640 godzin (460 godzin zajęć i 180 godzin praktyk).
- Zajęcia prowadzone w trybie hybrydowym- dwa razy w miesiącu (soboty i niedziele).
Opiekun kierunku

Sylwia Kustosz – dyplomowany nauczyciel wychowania przedszkolnego, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Pracuje w Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi Nr 12 w Lublinie oraz w Przedszkolu Nr 28 w Lublinie. Jest certyfikowanym trenerem pedagogiki freblowskiej w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli im. F. Froebla oraz szkoleniowcem w Centrum Rozwoju i Edukacji Champion w Lublinie. Autorka licznych kursów, artykułów i publikacji dla nauczycieli. Swoją wiedzą i praktyką dzieli się podczas licznych webinariów i konferencji pedagogicznych.
s.kustosz@wykladowca.uczelniakorczaka.pl
Opłaty
Płatność jednorazowa | 3 raty | 6 rat |
4 200 zł | 1 498 zł | 770 zł |
Zniżki
- Absolwentowi Uczelni Korczaka podejmującemu kształcenie na kolejnych kierunkach studiów udziela się zniżki w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.
Skontaktuj się z naszą konsultantką
Anna Suszko
Konsultantka w Biurze Informacji i Promocji
885-806-134
a.suszko@uczelniakorczaka.pl