*Studia prowadzone hybrydowo, zajęcia stacjonarne odbywają się w Warszawie.
Warto studiować, bo …
- zdobędziesz kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy w przedszkolach i szkołach z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi, w specjalnych szkołach i przedszkolach, w ośrodkach szkolno-wychowawczych, w instytucjach, gdzie organizowane są zespoły wspomagania rozwoju, w ośrodkach wczesnej interwencji, w ośrodkach interwencji kryzysowej, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w warsztatach terapii zajęciowej, w ośrodkach rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczych, w domach pomocy społecznej oraz w placówkach podlegających resortowi zdrowia zatrudniających logopedów czy we własnym gabinecie logopedycznym,
- będziesz miał możliwość (fakultatywnie):
– uczestniczenia w zorganizowanych na terenie uczelni warsztatach prowadzonych przez dr Annę Regner,
– uczestnictwa w szkoleniu z zakresu metody Attention Autism prowadzonego przez mgr Celinę Twardysz,
– odbycia szkolenia z zakresu metody werbalno-tonalnej, - zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy, a także młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy o różnym patomechanizmie,
- poszerzysz swój warsztat pracy o umiejętności niezbędne do prowadzenia działań neurologopedycznych w obszarze profilaktyki pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowej, a także w zakresie wczesnej interwencji,
- zdobędziesz umiejętności radzenia sobie w codziennej praktyce terapeutycznej z zachowaniami niepożądanymi u dzieci z zaburzeniami i opóźnieniami rozwojowymi,
- poznasz kierunki pracy neurologopedy oparte na transdyscyplinarnym modelu w terapii dzieci i dorosłych,
- otrzymasz najlepszą wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazaną przez uznanych specjalistów z różnych ośrodków w Polsce.
Na prośbę słuchaczy istnieje możliwość organizacji w ramach studiów zajęć dodatkowych (nieobjętych programem studiów) – fakultatywnych warsztatów na terenie uczelni.
Czego się nauczysz?
- podstaw neurologii i przebiegu chorób neurologicznych
- anatomii i fizjologii układu nerwowego,
- profilaktyki, diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych posiadających różne zaburzenia mowy,
- prowadzenia diagnozy i terapii w zakresie wczesnej interwencji neurologopedycznej,
- zagadnień związanych z wybranymi treściami: medycznymi, humanistycznymi, lingwistycznymi, pedagogicznymi, psychologicznymi.
W programie studiów znajdziesz m.in. zagadnienia dotyczące:
- dyzartrii,
- afazji,
- zaburzeń ze spektrum autyzmu,
- oligofazji,
- metod alternatywnej komunikacji
- SLI,
- afazji rozwojowej,
- psychogennych zaburzeń mowy,
- zaburzeń mowy i języka w chorobach otępiennych,
- jąkania i płynności mówienia,
- dysfagii,
- zaburzeń funkcji oralnych,
- nieprawidłowości w budowanie anatomicznej narządów mowy,
- rehabilitacji głosu i mowy u pacjentów laryngektomowanych,
- wczesnej interwencji logopedycznej,
- niepełnosprawności sprzężonych u dzieci,
- wad słuchu i centralnych zaburzeń słuchu,
- mowy rozszczepowej,
- zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie,
- interdyscyplinarnej i wielospecjalistycznej terapii ukierunkowanej na pacjenta i jego rodzinę,
- konstruowania programów terapeutycznych,
- radzenia sobie z zachowaniami trudnymi w pracy terapeutycznej.
Dodatkowym atutem studiów jest ich praktyczny charakter związany z poznawaniem warsztatu pracy doświadczonych neurologopedów wykorzystujących w swojej pracy skuteczne i sprawdzone metody wspomagające komunikację pacjentów, m.in. metody werbo-tonalnej, treningu umiejętności komunikacyjnych, treningów słuchowych, integracji sensorycznej, logorytmiki, kinesiotapingu i wielu innych.
Adresaci
- absolwenci studiów magisterskich w zakresie logopedii
- absolwenci filologii polskiej o specjalności logopedia.
- absolwenci studiów licencjackich o spec. logopedia.
Wymagania stawiane kandydatom
- ukończone studia magisterskie z logopedii
- ukończone studia magisterskie i studia podyplomowe z zakresu logopedii
- ukończone studia licencjackie o specjalności logopedia
Kadra:
- zajęcia prowadzone są przez wybitnych i doświadczonych specjalistów w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz pedagogicznej, m.in. przez dr Annę Regner, dr Teresę Kaczan, dr Agnieszkę Banaszkiewicz, dr Bernadettę Kosewską, dr Annę Walencik-Topiłko, dr Martę Szmaj, dr Agnieszkę Dłużniewską, dr Jolantę Rostkowską, dr Klaudię Kluj-Kozłowską, mgr, Marlenę Puchowską, mgr Celinę Twardysz, mgr Ilonę Brzozowską-Misiewicz, mgr Agnieszkę Dziedzic, mgr Annę Łobacz, mgr Magdalenę Syskę, mgr Agnieszkę Kokoszczyńską, mgr Aleksandrę Listwoń oraz mgr Magdalenę Bucyk.
Czas trwania:
- 3 semestry (zajęcia dydaktyczne, praktyki zewnętrzne). Zjazdy 2 razy w miesiącu.
Dokładny harmonogram zjazdów zostanie przedstawiony po zakończeniu rekrutacji.
Opiekun kierunku
Agnieszka Kokoszczyńska
Neurologopeda, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta metody Tomatisa oraz Integracji Sensorycznej, autorka warsztatu dla logopedów i pedagogów „Logopedia bez lustra”.
a.kokoszczynska@wykladowca.uczelniakorczaka.pl
Opłaty
Płatność jednorazowa | 3 raty | 6 rat |
8 900 zł | 3 115 zł | 1 620 zł |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
885 805 154
biuroinformacji@uczelniakorczaka.pl
Twoje miejsce
Uczelnia Korczaka