Neurologopedia

*Studia prowadzone hybrydowo, zajęcia stacjonarne odbywają się w Warszawie.

Warto studiować, bo …

  • zdobędziesz kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy w przedszkolach i szkołach z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi, w specjalnych szkołach i przedszkolach, w ośrodkach szkolno-wychowawczych, w instytucjach, gdzie organizowane są zespoły wspomagania rozwoju, w ośrodkach wczesnej interwencji, w ośrodkach interwencji kryzysowej, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w warsztatach terapii zajęciowej, w ośrodkach rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczych, w domach pomocy społecznej oraz w placówkach podlegających resortowi zdrowia zatrudniających logopedów czy we własnym gabinecie logopedycznym,
  • będziesz miał możliwość (fakultatywnie):
    – uczestniczenia w zorganizowanych na terenie uczelni warsztatach prowadzonych przez dr Annę Regner,
    – uczestnictwa w szkoleniu z zakresu metody Attention Autism prowadzonego przez mgr Celinę Twardysz,
    – odbycia szkolenia z zakresu metody werbalno-tonalnej,
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie prowadzenia diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci z opóźnionym i zaburzonym rozwojem mowy, a także młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami mowy o różnym patomechanizmie,
  • poszerzysz swój warsztat pracy o umiejętności niezbędne do prowadzenia działań neurologopedycznych w obszarze profilaktyki pierwszo-, drugo- i trzeciorzędowej, a także w zakresie wczesnej interwencji,
  • zdobędziesz umiejętności radzenia sobie w codziennej praktyce terapeutycznej z zachowaniami niepożądanymi u dzieci z zaburzeniami i opóźnieniami rozwojowymi,
  • poznasz kierunki pracy neurologopedy oparte na transdyscyplinarnym modelu w terapii dzieci i dorosłych,
  • otrzymasz najlepszą wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazaną przez uznanych specjalistów z różnych ośrodków w Polsce.

Na prośbę słuchaczy istnieje możliwość organizacji w ramach studiów zajęć dodatkowych (nieobjętych programem studiów) – fakultatywnych warsztatów na terenie uczelni.

Czego się nauczysz?

  • podstaw neurologii i przebiegu chorób neurologicznych
  • anatomii i fizjologii układu nerwowego,
  • profilaktyki, diagnozy i terapii neurologopedycznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych posiadających różne zaburzenia mowy,
  • prowadzenia diagnozy i terapii w zakresie wczesnej interwencji neurologopedycznej,
  • zagadnień związanych z wybranymi treściami: medycznymi, humanistycznymi, lingwistycznymi, pedagogicznymi, psychologicznymi.

W programie studiów znajdziesz m.in. zagadnienia dotyczące:

  • dyzartrii,
  • afazji,
  • zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • oligofazji,
  • metod alternatywnej komunikacji
  • SLI,
  • afazji rozwojowej,
  • psychogennych zaburzeń mowy,
  • zaburzeń mowy i języka w chorobach otępiennych,
  • jąkania i płynności mówienia,
  • dysfagii,
  • zaburzeń funkcji oralnych,
  • nieprawidłowości w budowanie anatomicznej narządów mowy,
  • rehabilitacji głosu i mowy u pacjentów laryngektomowanych,
  • wczesnej interwencji logopedycznej,
  • niepełnosprawności sprzężonych u dzieci,
  • wad słuchu i centralnych zaburzeń słuchu,
  • mowy rozszczepowej,
  • zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych chorych neurologicznie,
  • interdyscyplinarnej i wielospecjalistycznej terapii ukierunkowanej na pacjenta i jego rodzinę,
  • konstruowania programów terapeutycznych,
  • radzenia sobie z zachowaniami trudnymi w pracy terapeutycznej.

Dodatkowym atutem studiów jest ich praktyczny charakter związany z poznawaniem warsztatu pracy doświadczonych neurologopedów wykorzystujących w swojej pracy skuteczne i sprawdzone metody wspomagające komunikację pacjentów, m.in. metody werbo-tonalnej, treningu umiejętności komunikacyjnych, treningów słuchowych, integracji sensorycznej, logorytmiki, kinesiotapingu i wielu innych.

Adresaci

  • absolwenci studiów magisterskich w zakresie logopedii
  • absolwenci filologii polskiej o specjalności logopedia.
  • absolwenci studiów licencjackich o spec. logopedia.

Wymagania stawiane kandydatom

  • ukończone studia magisterskie z logopedii
  • ukończone studia magisterskie i studia podyplomowe z zakresu logopedii
  • ukończone studia licencjackie o specjalności logopedia

Kadra:

  • zajęcia prowadzone są przez wybitnych i doświadczonych specjalistów w zakresie diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz pedagogicznej, m.in. przez dr Annę Regner, dr Teresę Kaczan, dr Agnieszkę Banaszkiewicz, dr Bernadettę Kosewską, dr Annę Walencik-Topiłko, dr Martę Szmaj, dr Agnieszkę Dłużniewską, dr Jolantę Rostkowską, dr Klaudię Kluj-Kozłowską, mgr, Marlenę Puchowską, mgr Celinę Twardysz, mgr Ilonę Brzozowską-Misiewicz, mgr Agnieszkę Dziedzic, mgr Annę Łobacz, mgr Magdalenę Syskę, mgr Agnieszkę Kokoszczyńską, mgr Aleksandrę Listwoń oraz mgr Magdalenę Bucyk.

Czas trwania:

  • 3 semestry (zajęcia dydaktyczne, praktyki zewnętrzne). Zjazdy 2 razy w miesiącu.

Dokładny harmonogram zjazdów zostanie przedstawiony po zakończeniu rekrutacji.

Opiekun kierunku

 

Agnieszka Kokoszczyńska

Neurologopeda, oligofrenopedagog, certyfikowany terapeuta metody Tomatisa oraz Integracji Sensorycznej, autorka warsztatu dla logopedów i pedagogów „Logopedia bez lustra”.
a.kokoszczynska@wykladowca.uczelniakorczaka.pl

Opłaty

Płatność jednorazowa 3 raty 6 rat
8 900 zł 3 115 zł 1 620 zł

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

885 805 154
biuroinformacji@uczelniakorczaka.pl

Twoje miejsce
Uczelnia Korczaka

Zasady rekrutacji

  • 01

    Wydrukowany po dokonaniu elektronicznej rejestracji na studia formularz – podanie o przyjęcie na studia

  • 02

    Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis uczelniany)

  • 03

    Oryginał dowodu wniesienia opłaty rejestracyjnej