Jednym z najważniejszych wyzwań dla każdego z nas jest umiejętność komunikowania się z innymi. Wiedza, jak przekonywać do swoich pomysłów, racji i jak ich bronić jest kluczowa. Niezwykle istotna jest także umiejętność odpowiedniego formułowania myśli, wyrażania ich w sposób zwięzły i zrozumiały. Nie mniej ważny jest wygląd, sposób prezentowania – siebie i swoich idei. Jak to robić na najwyższym, możliwym poziomie? Korzystać z doświadczenia najlepszych praktyków. Pewnych rzeczy nie da się nauczyć teoretycznie – trzeba je po prostu zrobić. Na studiach nauczysz się, jak się dobrze przygotować do wystąpienia, sprzedaży, negocjacji, rozmowy, prezentacji – czyli kontaktów z innymi ludźmi. W praktyczny sposób przećwiczysz, jak to później wcielić w życie. Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, jak wiarygodnie przekonywać, budować odpowiedni wizerunek i wykorzystywać współczesne środki komunikacji do osiągania swoich celów.
Warto studiować, bo…
- Studia pogłębią Twoją wiedzę i umiejętności pozwalające na swobodne oraz prawidłowe posługiwanie się metodami i technikami komunikacyjnymi. Pomogą w zrozumieniu prawidłowości rządzących procesem komunikacji i dostarczą umiejętności rozwijania własnego potencjału. Zainspirują do samodzielnego rozszerzania kompetencji zawodowych i osobistych. Na studiach zdobędziesz umiejętności w zakresie min. autoprezentacji, kierowania zespołem oraz wchodzenia w prawidłowe interakcje z innymi ludźmi. Zyskasz wiedze nt. wpływu nowych technologii na społeczeństwo oraz zdrowie psychiczne, fizyczne i społeczne jednostki oraz o zachowaniach chroniących przed negatywnym wpływem nowych technologii.
- Podczas studiów poznasz najważniejsze zasady dotyczące wystąpień publicznych oraz dowiesz się jak wykorzystywać Sztuczną Inteligencję w swojej pracy. Zapoznasz się również z zasadami etykiety i savoir vivre w biznesie i nie tylko.
- Oferujemy unikatową możliwość obcowania ze specjalistami w swoich dziedzinach. To pozwala na zdobycie umiejętności nie tylko teoretycznych, ale praktycznych. Co więcej – konstrukcja zajęć pozwala na maksymalnie efektywne wykorzystanie czasu poświęconego na naukę. Zgodnie z zasadą „najwięcej uczysz się, kiedy to robisz” – zwracamy szczególną uwagę na praktyczny aspekt każdego przedmiotu tak, by studenci nie mieli poczucia uczestniczenia w kolejnych ćwiczeniach, wykładach – tylko w zajęciach wymagających od nich aktywnego udziału i sprawdzania się w różnych, życiowych sytuacjach.
Czego się nauczysz?
- Jak poprawić swój warsztat wystąpień publicznych oraz zwalczać związany z nimi stres.
- Prawidłowej i skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Jak wykorzystywać do komunikacji media (tradycyjne i społecznościowe).
- Efektywnego wykorzystywania w celach zawodowych sztucznej inteligencji.
- Poprawnego posługiwania się językiem polskim, w tym prawidłowej dykcji.
- Autoprezentacji i budowania zaufania wśród ludzi.
- Skutecznego planowania pracy, prowadzenia i finalizowania rozpoczętych projektów.
- Efektywnego przekonywania ludzi do własnych idei i pomysłów.
Adresaci studiów
- Menedżerowie wszystkich szczebli,
- Pracownicy działów HR,
- Pracownicy fundacji, organizacji pozarządowych,
- Rzecznicy prasowi i pracownicy biur prasowych,
- Działacze samorządowi,
- Pracownicy działów marketingu (społecznego, politycznego, sportowego, mediów społecznościowych),
- Pracownicy firm eventowych,
- Nauczyciele,
- Konsultanci, doradcy,
- Videoblogerzy, infuencerzy, twórcy treści internetowych.
Zasady studiowania
- Dwusemestralne studia doskonalące realizowane weekendowo (sobota, niedziela) na Wydziale Nauk Społecznych w Warszawie.
- Studia kończą się egzaminem końcowym, który polega na przygotowaniu przez słuchacza wybranej formy prezentacji (mowa motywacyjna, wywiad, autoprezentacja), przedstawianej podczas spotkania końcowego.
- Przedmioty wchodzące w skład programu kształcenia kończą się zaliczeniem, bądź zaliczeniem na ocenę. Sposób weryfikacji wiedzy słuchacza uzależniony jest od wykładowcy prowadzącego przedmiot. O sposobie zaliczenia przedmiotu wykładowca informuje słuchaczy na początku zajęć. Zaliczeniem przedmiotu może być: prezentacja, przygotowanie innych zadań wyznaczonych przez wykładowcę, rozmowa, praca w grupach.
Sylwetka absolwenta
- Studia mają na celu podniesienie kwalifikacji i zwiększenie atrakcyjności przyszłego absolwenta na rynku pracy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu i wiedzy naszych wykładowców zwiększysz szansę na znalezienie wymarzonej pracy, awans czy rozwinięcie zainteresowań. Program kształcenia pozwala na usystematyzowanie wiedzy wszystkim tym, dla których komunikacja w pracy jest jednym z czynników determinujących sukces i skuteczność działania.
- Absolwenci mogą skutecznie działać i pracować we wszystkich instytucjach, organizacjach, które mają bezpośredni lub pośredni kontakt z drugim człowiekiem – jako zarządzający zespołami ludzkimi, prowadzący rekrutację, doradcy, rzecznicy, nauczyciele, wykładowcy, urzędnicy, pracownicy fundacji, organizacji pozarządowych, działacze społeczni, osoby publiczne, konsultanci, PR-wcy, blogerzy, liderzy opinii, twórcy tzw. contentu internetowego czy dziennikarze.
Realizowane w ramach programu przedmioty
- Poprawne mówienie, jako warunek dobrej komunikacji (zasady poprawnej polszczyzny, dobór słów, zasady intonacji, rola kropki).
- Dykcja (jak pracować nad dykcją, ćwiczenia logopedyczne, artykulacja, ćwiczenia oddechowe).
- Współpraca z mediami (jak występować przed kamerą, mikrofonem – w mediach tradycyjnych i społecznościowych).
- Kreowanie przekazu medialnego (co i jak mówić, jak wyglądać, jak się przygotować).
- Media społecznościowe (jak kreować w mediach społecznościowych wizerunek swój i organizacji, którą się reprezentuje).
- Rodzaje i kształt komunikatów, sposoby publikowania, wymogi poszczególnych mediów.
- Budowa profili internetowych (budowanie społeczności, na czym polega idea „wirtualnej wioski”).
- Promocja i pozycjonowanie w mediach społecznościowych ( jak i gdzie to robić, jak optymalizować koszty, jak „nie przepalać” budżetu).
- Rola technologii i techniki w wystąpieniach publicznych (obraz, dźwięk: kamera, mikrofon, tło).
- Istota profesjonalnej komunikacji (psychologia komunikacji, jak się tworzy komunikat, zasady ludzkiej percepcji, komunikacja w biznesie, etyka w komunikacji, komunikacja międzykulturowa, zarządzanie kryzysowe).
- Jak cię widzą – tak cię piszą. O co chodzi w dobrej autoprezentacji (prezentacja swoich myśli, poglądów, idei).
- Profesjonalna prezentacja (narzędzia, przygotowanie i konstrukcja prezentacji, rola obrazu – występowanie z prezentacją w tle).
- PR – marketing – marketing szeptany (różnice i podobieństwa, najczęściej popełniane błędy).
- Rzecznictwo działań społecznych (jak zarażać ludzi swoimi ideami, jak ich do nich przekonywać, jakich argumentów używać, żeby promować idee społeczne, ekologiczne, obywatelskie, działanie fundacji i organizacji pożytku publicznego, strategie perswazyjne, komunikacja w organizacjach społecznych, non-profit).
- Występowanie publiczne (przygotowanie do jakiegokolwiek wystąpienia publicznego, rola wyglądu, walka ze stresem).
- Występowanie i praca on-line (zdalna praca, skuteczne komunikowanie w sieci).
- Komunikacja wewnętrzna w firmie, przedsiębiorstwie, organizacji (tworzenie systemu komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, sposoby motywowania pracowników).
- Sztuczna Inteligencja (wyzwania, zagrożenia – jak wykorzystywać AI w swojej pracy).
- Skuteczne planowanie i organizowanie pracy (narzędzia i oprogramowanie).
- Stylizacja (rola ubioru, makijażu, zasady savoir-vivre, komponowanie przestrzeni, dobór kolorów itp.).
Opiekun kierunku
Jacek Cholewiński – Dziennikarz telewizyjny i radiowy, wykładowca, szkoleniowiec. W ciągu ponad 30 lat przeprowadził setki wykładów, szkoleń i warsztatów, m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wyższych Szkołach Bankowych w Poznaniu i Wrocławiu, Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa w Warszawie, Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. 33 lata temu zaczynał w radiowej Trójce, gdzie współtworzył od podstaw Redakcję Serwisów Informacyjnych, której był później szefem przez ponad dekadę. W późniejszych latach tworzył Polskie Radio 24. Pracował też w radiowej Jedynce. Stworzył i prowadził dziesiątki programów telewizyjnych – społecznych, publicystycznych i politycznych, w tym pierwszy w Telewizji Polskiej program gromadzący przy jednym stole przedstawicieli wszystkich opcji politycznych. Był szefem Agencji Informacji TVP. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie.
Opłaty
- Opłata rekrutacyjna 85 zł.
- Opłata wstępna w wysokości 500 zł, która zostanie zaliczona w poczet czesnego.
- Podczas zjazdów obowiązuje przerwa lunchowa, w czasie której słuchacze będą mogli skorzystać z zamówionych przez uczelnię smakowitych przekąsek.
Płatność jednorazowa | 2 raty | 4 raty |
7 500 zł | 3 938 zł | 2 025 zł |
Zniżki
- Studentom Uczelni Korczaka, przy wyborze studiów jako drugiego kierunku przysługuje zniżka na czesne -50%!
- Absolwentom Uczelni Korczaka podejmującym kształcenie na kolejnych kierunkach studiów przysługuje zniżka w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!