Liderzy zmiany i zarządzania instytucją oświatową

Edukacja mierzy się z coraz większą liczbą wyzwań i problemów. Wszystkie one ogniskują się w osobie dyrektora placówki, bo to od niego rodzice i kadra najczęściej oczekują, żeby tę skomplikowaną rzeczywistość wyjaśniał i upraszczał. Na dyrektorze i dyrektorce spoczywa dziś ogromna odpowiedzialność, także za zespół, który pracując w szkole lub przedszkolu angażuje się w tę pracę emocjonalnie, co może nieść ze sobą ryzyko wypalenia zawodowego. Placówka jest tak silna, mocna i odporna, jak silny mocny i odporny jest jej dyrektor/dyrektorka. Dlatego stawiamy na wzmocnienie kadry zarządzającej szkołą oraz na kompetencje liderskie dyrektorów a nie jedynie konieczność panowania przez nich znajomości przepisów prawa.

Warto studiować, bo…

  • Dyrektor placówki edukacyjnej to nie tylko zarządzająca zakładem pracy osoba, stosująca w praktyce przepisy prawa oświatowego, czy prawa pracy. To przede wszystkim lider – szef, przewodnik, ktoś, kto jest odpowiedzialny za zespół, kto podejmuje działania, które budują zespół. Dyrektor to opiekun i kreator atmosfery pracy, osoba, która motywuje, pomaga w rozwiązywaniu codziennych problemów placówki, to ktoś, kto daje wsparcie. W obliczu dzisiejszych wyzwań, jakie pojawiają się w szkole i w edukacji to na dyrektorze spoczywa odpowiedzialność za przeciwdziałanie konfliktom, problemom, tworzenie procedur antymobbingowych, przeciwdziałanie temu, aby nauczyciele i nauczycielki tworzący zespół placówki, byli w jak najmniejszym stopniu narażeni na ryzyko wypalenia zawodowego.  Zadania dyrektora placówki przekraczają zadania kierownika w innych firmach czy zakładach pracy. Dlatego przygotowanie do pełnienia tej roli także powinno wykraczać poza standardowe szkolenie z zakresu prawa oświatowego i organizacji pracy.
  • Studia przygotują Cię na praktyczne wyzwania, związane z rolą dyrektora. Nie będziesz uczyć się zawiłych teorii, praktykę zarządzania placówką poznasz na podstawie analizy studium przypadku, warsztatów z ekspertami, w formie ćwiczeń i dyskusji. Dowiesz się także jak być skutecznym liderem, który nie zarządza z za biurka a buduje i wzmacnia zespół placówki.
  • Na studiach będziesz uczyć się od praktyków i ekspertów, poznasz techniki zarządzania zespołem i motywowania nauczycieli w specyficznym, szkolnym środowisku. Dowiesz się w jaki sposób radzić sobie z trudnościami, które są naturalną częścią pracy w szkole.  Poznasz także formalną stronę kierowania placówką, ale o tym dowiesz się w formie praktycznych zajęć i warsztatów. O tym jak radzić sobie z problemami w placówce – kontaktami z rodzicami, mechanizmami wspierania w sytuacjach kryzysowych, także o tym, jak przeciwdziałać konfliktom w zespole – dowiesz się od praktyków pracy w szkole. Praca dyrektora – lidera to uczenie się właśnie przez praktykę. Dowiesz się zatem także, w jaki sposób, już po zakończonym doskonaleniu, dalej budować swój warsztat pracy na stanowisku.
  • To studia praktyczne, wzmacniające kompetencje liderskie osób, które chcą zarządzać placówkami, dające praktyczne narzędzia, metody i umiejętności do tego, jak nie tylko kierować placówką, ale także – jak wzmacniać, motywować i wspierać pracujący w niej zespół. W czasie studiów dowiesz się jak wzmacniać zespół w którym pracujesz, w jaki sposób czynić placówkę bardziej odporną na kryzysy, jak dbać o jej wizerunek, w jaki sposób projektować pracę z rodzicami.
  • Studia odróżnia od oferty konkurencji ich praktyczny wymiar oraz zbudowanie programu wokół wzmacniania kompetencji liderskich dyrektora.

Adresaci studiów

  • Osoby posiadające tytuł licencjata lub magistra z kwalifikacjami pedagogicznymi, planujące objąć stanowisko kierownicze w placówkach oświatowych (przedszkola, szkoły itp.).
  • Osoby zainteresowane zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w zakresie zarządzania i organizacji placówek oświatowych oraz  wszyscy, którzy przygotowują się do sprawowania funkcji kierowniczych w oświacie.
  • Nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący zdobyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji oraz kompetencji liderskich.
  • Osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego oraz pracownicy nadzoru pedagogicznego, pracownicy organów prowadzących szkoły, animatorzy działań i organizacji oświatowych.

Czego się nauczysz?

  • Znajomości przepisów prawa pracy oraz prawa oświatowego.
  • Technik zarządzania i motywowania, monitorowania i raportowania pracy placówki, zarządzania finansami i fundraisingu.
  • Wiedzy na temat mechanizmów wypalenia zawodowego, współczesnych problemów i wyzwań edukacji, tworzenia polityki oświatowej na poziomie państwa i samorządu.
  • Umiejętność diagnozy kultury pracy placówki i przygotowania polityk antymobbingowych, tworzenia mechanizmów wsparcia w rozwijaniu kultury pracy placówki.
  • Umiejętności budowania marki i wizerunku placówki.
  • Udzielania wsparcia z zakresu interwencji kryzysowej i rozwiązywania konfliktów.
  • Diagnozy własnych kompetencji liderskich i umiejętność przełożenia ich na zarządzanie placówką.
  • Umiejętności diagnozowania problemów komunikacyjnych w szkole.
  • Przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu kadry.

Możliwości zawodowe

  • Studia w pełni przygotowują do roli dyrektora placówki szkolnej i przedszkolnej. Dają wiedzę, narzędzia i kompetencje do zarządzania zgodnie z przepisami i standardami (prawo oświatowe, elementy prawa administracyjnego, procedury sprawozdawcze i kontrolne w szkole). Studia przygotowują także do pełnej odpowiedzialności roli lidera zespołu nauczycielskiego w placówce, gotowego do podejmowania działań wzmacniających pracę zespołu, umiejącego przeciwdziałać najpoważniejszym kryzysom szkoły: wypaleniu zawodowemu, konfliktom czy trudnościom we współpracy z rodzicami.

Opiekun kierunku

dr Iga Kazimierczyk – doktor nauk pedagogicznych z 15-letnim doświadczenia w pracy akademickiej i dydaktycznej. Specjalizuje się w badaniu środowiska pracy szkoły, w szczególności kwestii wypalenia zawodowego nauczycieli i obciążeń, związanych z pełnieniem funkcji wychowawczych w szkole. Autorka poradników i materiałów dla nauczycieli z zakresu metody projektu i aktywnych metod form pracy na lekcjach. Prowadzi zajęcia na kierunkach nauczycielskich, odpowiada za organizację i prowadzenie praktyk. Autorka książki „Oblicza ” poruszającej zagadnienia „ukrywania” przez nudę problemów, z jakimi na co dzień uczniowie i uczennice mierzą się w szkole. Od 20 lat  związana z sektorem pozarządowym. Projektuje i prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Tworzy procesy, w których nauczyciele i nauczycielki mogą włączać się w działania zmieniające polską oświatę.

Opłaty

  • Opłata rekrutacyjna 85 zł.
  • Opłata wstępna w wysokości 500zł, która zostanie zaliczona w poczet czesnego.

Płatność jednorazowa 2 raty 4 raty
6 200 zł 3 750 zł 1 836 zł

Zniżki

  • Studentom Uczelni Korczaka, przy wyborze studiów jako drugiego kierunku przysługuje zniżka -50% ceny!
  • Absolwentom Uczelni Korczaka podejmującym kształcenie na kolejnych kierunkach studiów przysługuje zniżka w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

885 805 154
biuroinformacji@uczelniakorczaka.pl

*Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

Zasady rekrutacji

  • 01

    Wydrukowany po dokonaniu elektronicznej rejestracji na studia formularz – podanie o przyjęcie na studia

  • 02

    Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis uczelniany)

  • 03

    Oryginał dowodu wniesienia opłaty rejestracyjnej