Współczesna komunikacja i promocja działań społecznych

Jednym z najważniejszych wyzwań dla każdego z nas jest umiejętność komunikowania się z innymi. Wiedza, jak przekonywać do swoich pomysłów, racji i jak ich bronić jest kluczowa. Niezwykle istotna jest także umiejętność odpowiedniego formułowania myśli, wyrażania ich w sposób zwięzły i zrozumiały. Nie mniej ważny jest wygląd, sposób prezentowania – siebie i swoich idei. Jak to robić na najwyższym, możliwym poziomie? Korzystać z doświadczenia najlepszych praktyków. Pewnych rzeczy nie da się nauczyć teoretycznie – trzeba je po prostu zrobić. Na studiach nauczysz się, jak się dobrze przygotować do wystąpienia, sprzedaży, negocjacji, rozmowy, prezentacji – czyli kontaktów z innymi ludźmi. W praktyczny sposób przećwiczysz, jak to później wcielić w życie. Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, jak wiarygodnie przekonywać, budować odpowiedni wizerunek i wykorzystywać współczesne środki komunikacji do osiągania swoich celów.

Warto studiować, bo…

  • Studia pogłębią Twoją wiedzę i umiejętności pozwalające na swobodne oraz prawidłowe posługiwanie się metodami i technikami komunikacyjnymi. Pomogą w zrozumieniu prawidłowości rządzących procesem komunikacji i dostarczą umiejętności rozwijania własnego potencjału. Zainspirują do samodzielnego rozszerzania kompetencji zawodowych i osobistych. Na studiach zdobędziesz umiejętności w zakresie min. autoprezentacji, kierowania zespołem oraz wchodzenia w prawidłowe interakcje z innymi ludźmi. Zyskasz wiedze nt. wpływu nowych technologii na społeczeństwo oraz zdrowie psychiczne, fizyczne i społeczne jednostki oraz o zachowaniach chroniących przed negatywnym wpływem nowych technologii.
  • Podczas studiów poznasz najważniejsze zasady dotyczące wystąpień publicznych oraz dowiesz się jak wykorzystywać Sztuczną Inteligencję w swojej pracy. Zapoznasz się również z zasadami etykiety i savoir vivre w biznesie i nie tylko.
  • Oferujemy unikatową możliwość obcowania ze specjalistami w swoich dziedzinach. To pozwala na zdobycie umiejętności nie tylko teoretycznych, ale praktycznych. Co więcej konstrukcja zajęć pozwala na maksymalnie efektywne wykorzystanie czasu poświęconego na naukę. Zgodnie z zasadą „najwięcej uczysz się, kiedy to robisz” zwracamy szczególną uwagę na praktyczny aspekt każdego przedmiotu tak, by studenci nie mieli poczucia uczestniczenia w kolejnych ćwiczeniach, wykładach tylko w zajęciach wymagających od nich aktywnego udziału i sprawdzania się w różnych, życiowych sytuacjach.

Czego się nauczysz?

  • Jak poprawić swój warsztat wystąpień publicznych oraz zwalczać związany z nimi stres.
  • Prawidłowej i skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
  • Jak wykorzystywać do komunikacji media (tradycyjne i społecznościowe).
  • Efektywnego wykorzystywania w celach zawodowych sztucznej inteligencji.
  • Poprawnego posługiwania się językiem polskim, w tym prawidłowej dykcji.
  • Autoprezentacji i budowania zaufania wśród ludzi.
  • Skutecznego planowania pracy, prowadzenia i finalizowania rozpoczętych projektów.
  • Efektywnego przekonywania ludzi do własnych idei i pomysłów.

Adresaci studiów

  • Menedżerowie wszystkich szczebli,
  • Pracownicy działów HR,
  • Pracownicy fundacji, organizacji pozarządowych,
  • Rzecznicy prasowi i pracownicy biur prasowych,
  • Działacze samorządowi,
  • Pracownicy działów marketingu (społecznego, politycznego, sportowego, mediów społecznościowych),
  • Pracownicy firm eventowych,
  • Nauczyciele,
  • Konsultanci, doradcy,
  • Videoblogerzy, infuencerzy, twórcy treści internetowych.

Zasady studiowania

  • Dwusemestralne studia doskonalące realizowane weekendowo (sobota, niedziela) na Wydziale Nauk Społecznych w Warszawie.
  • Studia kończą się egzaminem końcowym, który polega na przygotowaniu przez słuchacza wybranej formy prezentacji (mowa motywacyjna, wywiad, autoprezentacja), przedstawianej podczas spotkania końcowego.
  • Przedmioty wchodzące w skład programu kształcenia kończą się zaliczeniem, bądź zaliczeniem na ocenę. Sposób weryfikacji wiedzy słuchacza uzależniony jest od wykładowcy prowadzącego przedmiot. O sposobie zaliczenia przedmiotu wykładowca informuje słuchaczy na początku zajęć. Zaliczeniem przedmiotu może być: prezentacja, przygotowanie innych zadań wyznaczonych przez wykładowcę, rozmowa, praca w grupach.

Sylwetka absolwenta

  • Studia mają na celu podniesienie kwalifikacji i zwiększenie atrakcyjności przyszłego absolwenta na rynku pracy. Dzięki ogromnemu doświadczeniu i wiedzy naszych wykładowców zwiększysz szansę na znalezienie wymarzonej pracy, awans czy rozwinięcie zainteresowań. Program kształcenia pozwala na usystematyzowanie wiedzy wszystkim tym, dla których komunikacja w pracy jest jednym z czynników determinujących sukces i skuteczność działania. 
  • Absolwenci mogą skutecznie działać i pracować we wszystkich instytucjach, organizacjach, które mają bezpośredni lub pośredni kontakt z drugim człowiekiem jako zarządzający zespołami ludzkimi, prowadzący rekrutację, doradcy, rzecznicy, nauczyciele, wykładowcy, urzędnicy, pracownicy fundacji, organizacji pozarządowych, działacze społeczni, osoby publiczne, konsultanci, PR-wcy, blogerzy, liderzy opinii, twórcy tzw. contentu internetowego czy dziennikarze.

Realizowane w ramach programu przedmioty 

  • Poprawne mówienie, jako warunek dobrej komunikacji (zasady poprawnej polszczyzny, dobór słów, zasady intonacji, rola kropki).
  • Dykcja (jak pracować nad dykcją, ćwiczenia logopedyczne, artykulacja, ćwiczenia oddechowe).
  • Współpraca z mediami (jak występować przed kamerą, mikrofonem – w mediach tradycyjnych i społecznościowych).
  • Kreowanie przekazu medialnego (co i jak mówić, jak wyglądać, jak się przygotować).
  • Media społecznościowe (jak kreować w mediach społecznościowych wizerunek swój i organizacji, którą się reprezentuje).
  • Rodzaje i kształt komunikatów, sposoby publikowania, wymogi poszczególnych mediów.
  • Budowa profili internetowych (budowanie społeczności, na czym polega idea „wirtualnej wioski”).
  • Promocja i pozycjonowanie w mediach społecznościowych ( jak i gdzie to robić, jak optymalizować koszty, jak „nie przepalać” budżetu).
  • Rola technologii i techniki w wystąpieniach publicznych (obraz, dźwięk: kamera, mikrofon, tło).
  • Istota profesjonalnej komunikacji (psychologia komunikacji, jak się tworzy komunikat, zasady ludzkiej percepcji, komunikacja w biznesie, etyka w komunikacji, komunikacja międzykulturowa, zarządzanie kryzysowe).
  • Jak cię widzą – tak cię piszą. O co chodzi w dobrej autoprezentacji (prezentacja swoich myśli, poglądów, idei).
  • Profesjonalna prezentacja (narzędzia, przygotowanie i konstrukcja prezentacji, rola obrazu – występowanie z prezentacją w tle).
  • PR – marketing – marketing szeptany (różnice i podobieństwa, najczęściej popełniane błędy).
  • Rzecznictwo działań społecznych (jak zarażać ludzi swoimi ideami, jak ich do nich przekonywać, jakich argumentów używać, żeby promować idee społeczne, ekologiczne, obywatelskie, działanie fundacji i organizacji pożytku publicznego, strategie perswazyjne, komunikacja w organizacjach społecznych, non-profit).
  • Występowanie publiczne (przygotowanie do jakiegokolwiek wystąpienia publicznego, rola wyglądu, walka ze stresem).
  • Występowanie i praca on-line (zdalna praca, skuteczne komunikowanie w sieci).
  • Komunikacja wewnętrzna w firmie, przedsiębiorstwie, organizacji (tworzenie systemu komunikacji wewnątrzorganizacyjnej, sposoby motywowania pracowników).
  • Sztuczna Inteligencja (wyzwania, zagrożenia – jak wykorzystywać AI w swojej pracy).
  • Skuteczne planowanie i organizowanie pracy (narzędzia i oprogramowanie).
  • Stylizacja (rola ubioru, makijażu, zasady savoir-vivre, komponowanie przestrzeni, dobór kolorów itp.).

Opiekun kierunku

Jacek Cholewiński – Dziennikarz telewizyjny i radiowy, wykładowca, szkoleniowiec. W ciągu ponad 30 lat przeprowadził setki wykładów, szkoleń i warsztatów, m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, Wyższych Szkołach Bankowych w Poznaniu i Wrocławiu, Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa w Warszawie, Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni. 33 lata temu zaczynał w radiowej Trójce, gdzie współtworzył od podstaw Redakcję Serwisów Informacyjnych, której był później szefem przez ponad dekadę. W późniejszych latach tworzył Polskie Radio 24. Pracował też w radiowej Jedynce. Stworzył i prowadził dziesiątki programów telewizyjnych – społecznych, publicystycznych i politycznych, w tym pierwszy w Telewizji Polskiej program gromadzący przy jednym stole przedstawicieli wszystkich opcji politycznych. Był szefem Agencji Informacji TVP. Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Warszawie.

Opłaty

  • Opłata rekrutacyjna 85 zł.
  • Opłata wstępna w wysokości 500 zł, która zostanie zaliczona w poczet czesnego.
  • Podczas zjazdów obowiązuje przerwa lunchowa, w czasie której słuchacze będą mogli skorzystać z zamówionych przez uczelnię smakowitych przekąsek.
Płatność jednorazowa    2 raty    4 raty
7 500 zł    3 938 zł    2 025 zł

Zniżki

  • Studentom Uczelni Korczaka, przy wyborze studiów jako drugiego kierunku przysługuje zniżka na czesne -50%!
  • Absolwentom Uczelni Korczaka podejmującym kształcenie na kolejnych kierunkach studiów przysługuje zniżka w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

 

Zasady rekrutacji

  • 01

    Wydrukowany po dokonaniu elektronicznej rejestracji na studia formularz – podanie o przyjęcie na studia

  • 02

    Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis uczelniany)

  • 03

    Oryginał dowodu wniesienia opłaty rejestracyjnej