Charakterystyka kierunku
- Po ukończeniu tego kierunku staniesz się bardzo dobrze przygotowanym specjalistą w zakresie profesjonalnej diagnozy, terapii i wsparcia dziecka, i osoby dorosłej z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zostaniesz wyposażony w praktyczne umiejętności projektowania i prowadzenia zajęć oraz kompetencje, które będą umożliwiały ci wsparcie osób ze spektrum autyzmu (od wczesnego wspomagania rozwoju, edukację na każdym etapie, aż do okresu dorosłości).
Perspektywy zawodowe
- Kierunek ten umożliwia jego absolwentom zatrudnienie m.in. w: ogólnodostępnych, specjalnych i integracyjnych przedszkolach, szkołach, i placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, szkolno-wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, placówkach pomocy społecznej oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, po spełnieniu pozostałych wymagań i przepisów prawa związanych z zatrudnianiem pedagogów i nauczycieli.
- Zdobędziesz kwalifikacje do diagnozowania, terapii, wspierania i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
- Nabędziesz umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, rewalidacyjnych i terapeutycznych.
Przykładowa tematyka zajęć
- Psychologia kliniczna i neuropsychologia
- Wprowadzenie do terapii SI
- Seksualność osób z autyzmem w kontekście prawnym
- Bariery w edukacji włączającej uczniów w spektrum autyzmu
- Dziewczyna w spektrum
- Rola komputera, mediów, nowych technologii w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Atuty
- Osoby prowadzące zajęcia to praktycy. Są nie tylko merytorycznie bardzo dobrze przygotowani do prowadzenia zajęć, ale znają też poruszaną problematykę od strony zawodowej.
- Wykładowcy stosują innowacyjne rozwiązania, nowoczesne metody nauczania oraz oceniania, pomagają w rozwiązaniu trudnych zagadnień, które pojawiają się na zajęciach oraz tych, które wynikają bezpośrednio z doświadczeń zawodowych słuchaczy.
- Słuchacze pracując w grupach wspierają się nawzajem, uczą się od siebie a burza mózgów pozwala im tworzyć projekty, w których rozwijają najlepsze ich własne pomysły. Podczas zajęć proponowane i pokazywane są zmiany w przyjętym sposobie widzenia rzeczywistości w danej dziedzinie.
- Słuchacze przestają być biernymi odbiorcami treści, stają się podmiotem tego, co się wydarza na zajęciach. Biorą udział w dyskusji, wypowiadają swoje zdanie, budują wspólny punkt widzenia. Wtedy zajęcia dotyczą nie tylko wiedzy, narzędzi i metod, ale również własnego stosunku do nich.
Zasady studiowania
- Studia trwają 3 semestry, 640 godzin ( w tym 180 godzin praktyk).
- Dwa zjazdy w miesiącu (sobota, niedziela).
- Od kandydatów wymagamy ukończonych studiów wyższych.
-
W przypadku braku posiadania przygotowania pedagogicznego Uczelnia Korczaka umożliwia słuchaczom zapisanie się na dwa kierunki jednocześnie. Szczegółowe informacje są dostępne tutaj Przygotowanie pedagogiczne – Uczelnia Korczaka
Opiekun kierunku

mgr Olga Gilewicz
Nauczycielka dyplomowana z 33 letnim stażem pracy, instruktorka ZHP, praktyk w placówkach związanych z kształceniem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz kilkunastoletnim stażem pracy na stanowisku starszego wizytatora Kuratorium Oświaty. Wykładowczyni i edukatorka ośrodków doskonalenia nauczycieli oraz uczelni wyższych w zakresie wspierania dzieci i uczniów o SPE, z zakresu terapii pedagogicznej, terapii zajęciowej, planowania pracy terapeutycznej. Prowadzi Centrum Edukacyjno-Terapeutyczne 8 Element i Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną.
o.gilewicz@wykladowca.uczelniakorczaka.pl
Opłaty
Płatność jednorazowa | 3 raty | 6 rat |
4 950 zł | 2 599 zł | 1 369 zł |
Zniżki
- Absolwentowi Uczelni Korczaka podejmującemu kształcenie na kolejnych kierunkach studiów udziela się zniżki w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.
Skontaktuj się z naszą konsultantką
885-806-134
Kontakt – Uczelnia Korczaka
*Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.