Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

Charakterystyka kierunku

  • Po ukończeniu tego kierunku staniesz się bardzo dobrze przygotowanym specjalistą, uzyskasz kwalifikacje pedagoga specjalnego w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną.
  • Będziesz potrafił identyfikować i diagnozować potrzeby rozwojowe oraz edukacyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób dorosłych.
  • Dowiesz się, jak ważna jest w skutecznej terapii współpraca z rodziną osoby z tego typu zaburzeniami oraz jakie znaczenie ma dieta sensoryczna.

Perspektywy zawodowe

  • Jako absolwent tego kierunku, zdobędziesz możliwość pracy na nowym stanowisku w placówce, w której do tej pory pracowałeś (szkoła, przedszkole, ośrodek szkolno-wychowawczy, warsztat pracy zajęciowej, ZOL).
  • Absolwenci to zwykle pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy i psycholodzy, którzy uzyskują nowe kwalifikacje i kompetencje zawodowe – stają się terapeutami w zakresie pracy z dziećmi niepełnosprawnością intelektualną.

Przykładowa tematyka zajęć

  • Psychologia kliniczna i neuropsychologiczna
  • Wprowadzenie do terapii SI
  • Postawy neurobiologii i neurofizjologii
  • Wczesna interwencja logopedyczna
  • Współpraca z rodziną osoby z niepełnosprawnością intelektualną
  • Alternatywne metody pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną (w tym Metoda Marii Montessori)
  • Metody diagnozowania uczniów
  • Praktyczne aspekty medyczne niepełnosprawności
  • Sporządzanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych
  • Wpieranie uczniów w rozwoju
  • Wspieranie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną na każdym etapie edukacyjnym

Atuty

  • Niepełnosprawność intelektualna w żaden sposób nie zamyka drogi do uczenia się. Stosując odpowiednie techniki pracy z dziećmi możesz ukierunkować ich cele kształcenia na najważniejsze aspekty życia: komunikację, samodzielność, funkcjonowanie w społeczeństwie, czy też nauczanie przyszłego zawodu.
  • Osoby prowadzące zajęcia to praktycy. Są nie tylko merytorycznie bardzo dobrze przygotowani do prowadzenia zajęć ale znają też poruszaną problematykę od strony zawodowej.
  • Wykładowcy stosują innowacyjne rozwiązania, nowoczesne metody nauczania oraz oceniania, pomagają w rozwiązaniu trudnych zagadnień, które pojawiają się na zajęciach oraz tych, które wynikają bezpośrednio z doświadczeń zawodowych słuchaczy.
  • Wykładowców cechuje życzliwość i zrozumienie oraz indywidualne podejście przy egzaminach i zaliczeniach. Podczas pracy w grupach osób tworzą się ciekawe relacje i wzajemne interakcje.
  • W dzisiejszym świecie wszystko powstaje w efekcie pracy zespołowej. Słuchacze pracując w grupach wspierają się nawzajem, uczą się od siebie a burza mózgów pozwala im tworzyć projekty, w których rozwijają najlepsze ich własne pomysły. Podczas zajęć proponowane i pokazywane są zmiany w przyjętym sposobie widzenia rzeczywistości w danej dziedzinie.
  • Słuchacze przestają być biernymi odbiorcami treści a stają się podmiotem tego co się wydarza na zajęciach. Biorą udział w dyskusji, wypowiadają swoje zdanie, budują wspólny punkt widzenia. Wtedy zajęcia dotyczą nie tylko wiedzy, narzędzi i metod ale wiedzy, narzędzi, metod i własnego stosunku do nich.

Zasady studiowania

  • Studia skierowanie są do absolwentów studiów wyższych I, II stopnia lub jednolitych magisterskich posiadający przygotowanie  pedagogiczne i uprawnienia do nauczania przedmiotu/prowadzenia zajęć.
  • Studia trwają 3 semestry, 640 godzin  ( w tym 180 godzin praktyk).
  • Dwa zjazdy w miesiącu (sobota, niedziela).

Opiekun kierunku

Marika Zaprawa – pedagog specjalny, wczesnoszkolny i przedszkolny, terapeuta pedagogiczny, absolwent licznych kursów i szkoleń z zakresu pracy z dzieckiem.
Menadżer żłobka i przedszkola w jednej z lubelskich placówek. Doświadczenie zawodowe zdobywała w placówkach oświatowych na każdym poziomie edukacyjnym dzieci i młodzieży. W chwili obecnej pracuje jako menadżer żłobka i przedszkola w jednej z lubelskich placówek. W swojej pracy wykorzystuje Metodykę Zuchową. Obecnie swoje zainteresowania skupia wokół pedagogiki Korczakowskiej.
m.zaprawa@wykladowca.uczelniakorczaka.pl

Opłaty

Płatność jednorazowa 3 raty 6 rat
4 900 zł 1 715 zł 882 zł

Zniżki

  • Absolwentowi Uczelni Korczaka podejmującemu kształcenie na kolejnych kierunkach studiów udziela się zniżki w drugim semestrze pierwszego roku studiów w wysokości 500 zł. Więcej informacji o zniżkach tutaj.

Skontaktuj się z naszą konsultantką

 

 

Anna Suszko

Konsultantka w Biurze Informacji
Centrum Studiów Podyplomowych

885-806-134
lublin@uczelniakorczaka.pl 

 

Twoje miejsce
Uczelnia Korczaka

Zasady rekrutacji

  • 01

    Wydrukowany po dokonaniu elektronicznej rejestracji na studia formularz – podanie o przyjęcie na studia

  • 02

    Dyplom ukończenia studiów wyższych (odpis uczelniany)

  • 03

    Oryginał dowodu wniesienia opłaty rejestracyjnej