Druga edycja Korczakowskiego Głosu Młodych zakończyła się sukcesem, pozostawiając studentów zainspirowanych znaczącymi dyskusjami na temat edukacji alternatywnej oraz potrzebnych zmian w systemie edukacyjnym. Wydarzenie, zorganizowane przez studentów dla studentów, po raz kolejny opierało się na współpracy i wartościach Korczaka. W trakcie spotkania wyciągnięto kilka kluczowych wniosków, szczególnie podkreślając konieczność dostosowania metod nauczania do zmieniających się potrzeb dzieci.
Studenci wyrazili duże zainteresowanie kontynuowaniem dialogu, dlatego organizatorzy już planują kolejne edycje, by pogłębiać rozmowę i eksplorować strategie edukacyjne.
Jednym z najważniejszych punktów programu był inspirujący wykład Mariusza Budzyńskiego, założyciela i dyrektora ALA: Autorskich Liceów Artystycznych i Akademickich we Wrocławiu. Pan Budzyński na własnym przykładzie pokazał, że relacja szkolna oparta na dialogu stwarza bezpieczną przestrzeń, która sprzyja całościowemu rozwojowi ucznia.

Cieszę się, że mieliśmy okazję zorganizować tak ważne wydarzenie, które pozwoliło na integrację i dyskusje. Cały dzień był pełen rozmów, wymiany punktów widzenia i wyciągania wniosków. Nasze dwie prace plastyczne już zdobią ściany Wydziału Warszawskiego Uczelni Korczaka, a doświadczenia zdobyte podczas warsztatów i panelu dyskusyjnego stały się cenną wartością. Na profilu IG @studencikorczakawwa, będziemy odpowiadać wspólnie z ekspertami na Wasze obawy związane ze zmianami i edukacją alternatywną. Serdecznie zapraszamy w przyszłym roku! – Wiktoria Krajewska, Przewodnicząca Samorządu Studenckiego.