Wchodzisz do klasy i widzisz, że jedno z dzieci dziś nieobecne duchem. Nie patrzy w oczy, milczy, trzyma się z boku. Czy to po prostu zły dzień, czy może początek poważniejszego problemu? Współczesna szkoła staje się coraz częściej miejscem, gdzie oprócz edukacji trzeba oferować coś więcej – uważność, empatię, pomoc. Tylko jak to robić dobrze?
Już 17 lipca zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych na szkolenie warsztatowe „Zrozumieć, zauważyć, zareagować”. To intensywne, praktyczne spotkanie, które uczy, jak w porę dostrzec sygnały kryzysu psychicznego u dzieci i młodzieży – i jak na nie odpowiedzieć. Nie chodzi o podręcznikową wiedzę, ale realne kompetencje do działania.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do wczesnego rozpoznawania problemów psychicznych u uczniów oraz adekwatnego reagowania na potrzeby emocjonalne dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
- Zdrowie psychiczne uczniów ma bezpośredni wpływ na ich funkcjonowanie w szkole.
- Często to właśnie nauczyciel jako pierwszy zauważa, że z dzieckiem „coś się dzieje”.
- Wczesna interwencja może zapobiec poważniejszym kryzysom.
- Szkolenie prowadzi praktyczka, pracowniczka Korczakowskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
Czego się nauczysz?
- Jak rozpoznać sygnały wskazujące na trudności emocjonalne u uczniów
- Jak rozmawiać z dzieckiem w kryzysie i jak udzielić mu wsparcia
- Jakie działania może i powinien podjąć nauczyciel, pedagog czy psycholog
- Jak tworzyć w szkole środowisko wspierające zdrowie psychiczne
Ekspertka szkolenia
Agata Fortuńska – psycholog z Korczakowskiej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, terapeutka, wykładowczyni akademicka, autorka zajęć z indywidualnego wsparcia psychologicznego, trenerka umiejętności społecznych i procesu wspomagania.
Program szkolenia
Informacje praktyczne i zapisy
Cena: 350 zł
Forma: On-line RealTime z możliwością odtworzenia
Czas: 5,5 godz.
Data: 17.07.25, godz. 9:30-15:00
Zapisy: Przez formularz zgłoszeniowy >