SZKOLENIE: Zrozumieć, zauważyć, zareagować. Wsparcie psychiczne dzieci i młodzieży w szkole | 17.07 | On-line

Wchodzisz do klasy i widzisz, że jedno z dzieci dziś nieobecne duchem. Nie patrzy w oczy, milczy, trzyma się z boku. Czy to po prostu zły dzień, czy może początek poważniejszego problemu? Współczesna szkoła staje się coraz częściej miejscem, gdzie oprócz edukacji trzeba oferować coś więcej – uważność, empatię, pomoc. Tylko jak to robić dobrze?

Już 17 lipca zapraszamy nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych na szkolenie warsztatowe „Zrozumieć, zauważyć, zareagować”. To intensywne, praktyczne spotkanie, które uczy, jak w porę dostrzec sygnały kryzysu psychicznego u dzieci i młodzieży – i jak na nie odpowiedzieć. Nie chodzi o podręcznikową wiedzę, ale realne kompetencje do działania.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne do wczesnego rozpoznawania problemów psychicznych u uczniów oraz adekwatnego reagowania na potrzeby emocjonalne dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?

  • Zdrowie psychiczne uczniów ma bezpośredni wpływ na ich funkcjonowanie w szkole.
  • Często to właśnie nauczyciel jako pierwszy zauważa, że z dzieckiem „coś się dzieje”.
  • Wczesna interwencja może zapobiec poważniejszym kryzysom.
  • Szkolenie prowadzi praktyczka, pracowniczka Korczakowskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

Czego się nauczysz?

  • Jak rozpoznać sygnały wskazujące na trudności emocjonalne u uczniów
  • Jak rozmawiać z dzieckiem w kryzysie i jak udzielić mu wsparcia
  • Jakie działania może i powinien podjąć nauczyciel, pedagog czy psycholog
  • Jak tworzyć w szkole środowisko wspierające zdrowie psychiczne

Ekspertka szkolenia

Agata Fortuńska – psycholog z Korczakowskiej Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, terapeutka, wykładowczyni akademicka, autorka zajęć z indywidualnego wsparcia psychologicznego, trenerka umiejętności społecznych i procesu wspomagania.

Program szkolenia

  • Powitanie uczestników
  • Przedstawienie celów i przebiegu szkolenia
  • Kluczowe pojęcia: zdrowie psychiczne, dobrostan, kryzys psychiczny
  • Rozwój emocjonalny i psychospołeczny dzieci i młodzieży – na co zwracać uwagę?
  • Czynniki ryzyka i ochronne zdrowia psychicznego w środowisku szkolnym i domowym
    Forma: mini-wykład + dyskusja interaktywna
  • Jak rozpoznać, że uczeń potrzebuje pomocy? (objawy depresji, lęku, zaburzeń odżywiania, autoagresji itp.)
  • Zmiany w zachowaniu, relacjach, funkcjonowaniu szkolnym
  • Jak rozmawiać z dzieckiem/uczniem, które „daje sygnały”?
    Forma: analiza przypadków + krótkie scenki/symulacje rozmów
  • Procedury interwencji – co może, a co musi zrobić nauczyciel, pedagog, psycholog?
  • Jak udzielić uczniowi wsparcia emocjonalnego?
  • Budowanie systemu współpracy: szkoła – rodzice – specjalistyczne instytucje
    Forma: warsztat w grupach + omówienie gotowych schematów działania
  • Jak tworzyć środowisko sprzyjające zdrowiu psychicznemu?
  • Programy profilaktyczne – co działa, a co nie?
  • Rola nauczyciela wychowawcy i zespołu szkolnego w budowaniu klimatu wsparcia
    Forma: tworzenie ,,mapy działań” możliwych do wdrożenia od zaraz
  • Omówienie głównych wniosków
  • Czas na pytania od uczestników

Informacje praktyczne i zapisy

Cena: 350 zł
Forma: On-line RealTime z możliwością odtworzenia
Czas: 5,5 godz.
Data: 17.07.25, godz. 9:30-15:00
Zapisy: Przez formularz zgłoszeniowy >

Skip to content