Psychologiczna lekcja wychowawcza. Jak radzić sobie z przedmaturalnym stresem?

Twoi uczniowie poszukują skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem przed maturą?
Psychologiczna lekcja wychowawcza jest dla nich!

Czas okołomaturalny powoduje u uczniów przygotowujących się do egzaminu dojrzałości wzmożony stres, z którym często nie potrafią sobie poradzić lub radzą sobie w sposób szkodliwy, nieefektywny. Z myślą o nich, wykładowcy kierunku Psychologia w Uczelni Korczaka przygotowali dla klas maturalnych dokładnie rozpisany scenariusz Psychologicznej lekcji wychowawczej, a w nim:

  • Nagrany mini-wykład o stresie i sposobach radzenia sobie z nim.
  • Możliwość sprawdzenia własnych sposobów radzenia sobie ze stresem przy użyciu profesjonalnego kwestionariusza psychologicznego (dla uczniów, lecz także ich nauczycieli i rodziców ;)).
  • Ćwiczenie uczące relaksacji w sytuacji stresowej.  

Całość została opracowana w taki sposób, aby nie zajęła więcej niż 45 minut, dzięki czemu może być wykorzystana podczas zajęć na godzinie wychowawczej.

  

Jak się zgłosić? 

Jeżeli chcesz otrzymać od nas darmowy scenariusz Psychologicznej lekcji wychowawczej dla maturzystów wypełnij formularz zgłoszeniowy >
Materiały wyślemy na podany w formularzu adres mailowy. 

Autorzy projektu: 

dr Agata Jastrzębowska

Psycholożka, edukatorka, koordynatorka kierunku Psychologia w Uczelni Korczaka. Liderka kampanii społecznej Mów Do Mnie Grzecznie, specjalizuje się w obszarze psychologii organizacji, zmiany społecznej i komunikacji. Absolwentka Uniwersytet SWPS (studia magisterskie – 2008 oraz studia doktoranckie – 2016). W latach 2009-2021 była wykładowczynią akademicką w Uniwersytet SWPS, a w latach 2022-2024 pracowała jako adiunktka w Akademii Leona Koźmińskiego.

dr Magdalena Markowska

Psycholożka, pedagożka i diagnostka dzieci i młodzieży. Ukończyła studia podyplomowe z psychologii klinicznej w Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Współzałożycielka i prezeska Fundacji Instytut Da Vinci oraz Niepublicznego Przedszkola Akademia Kota Leonarda, założycielka Centrum Diagnozy i Terapii Koliber, które zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju. Koordynatorka studiów podyplomowych Inkluzja neuroróżnorodności w przestrzeni społecznej.

dr Aleksandra Szczęsna

Psycholożka, pedagożka, psychoterapeutka w trakcie Akredytowanego Kursu Psychoterapii w podejściu systemowo-ericksonowskim realizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Psychoterapii. Specjalizuje się w obszarze psychologii rodziny i bliskich więzi, psychoterapii systemowej, pomocy psychologicznej oraz psychologii klinicznej dzieci i młodzieży.  Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego. Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych i młodzieży. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji.

mgr Bartosz Jasiński

Psycholog diagnosta z 9-letnim doświadczeniem, metodolog, statystyk, manager, ekspert ds. HR. Asystent dydaktyczny na WNS Uczelni Korczaka, gdzie prowadzi zajęcia z Metodologii Ogólnej, Metodologii Badań Psychologicznych, Wprowadzenia do Psychologii oraz Analizy i Interpretacji Danych. Współpracuję z Pracownią Testów Psychologicznych, prowadząc szkolenia z zakresu testów psychologicznych. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na psychologii osobowości, zwłaszcza na relacjach między obszarami funkcjonowania jednostki i ich wpływie na dobrostan w ujęciu eudajmonistycznym.

Kontakt

dr Agata Jastrzębowska
Koordynatorka kierunku Psychologia na Uczelni Korczaka
+48 693 703 170
a.jastrzebowska@uczelniakorczaka.pl

Skip to content