Kadra Olsztyn

Dziekan Wydziału Nauk Humanistyczno-Społecznych
w Olsztynie

dr Jolanta Nowosielska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwentka edukacji administracyjno-menedżerskiej oraz nauczania początkowego z wychowaniem przedszkolnym, adiunkt w Uczelni Korczaka. Założycielka i dyrektorka Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie. Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka oraz Towarzystwa Wiedzy Powszechnej. Członkini Kapituły Nagrody im. Janusza Korczaka.

Jej zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą pedagogiki ogólnej i społecznej, pedagogiki rodziny, pracy opiekuńczo-wychowawczej z rodziną i pracy z dzieckiem. Zwolenniczka edukacji alternatywnej i nowatorskich sposobów pracy z ludźmi. Bliska jej jest humanizacja edukacji i idee pedagogiczne Janusza Korczaka. Współautorka Modelu Korczakowskiej Edukacji – „Dziecko w centrum uwagi”.

Promuje, buduje i dba o podmiotowe traktowanie małego i dużego człowieka, stawia na relacje, język szacunku, dialogowanie, wspierającą atmosferę, które służą wszechstronnemu rozwojowi i rozbudzaniu potencjału. Buduje przyjazną, otwartą edukacyjną przestrzeń. Zarówno uczniów, jak i studentów inspiruje do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, podejmowania samodzielnych i kreatywnych działań, budowania edukacji na miarę XXI wieku. 

Kadra naukowo-dydaktyczna

dr hab. Urszula Bartnikowska

Pedagożka specjalna (oligofreno- i surdo-), certyfikowana tutorka, zwolenniczka edukacji alternatywnej. Od wielu lat związana z grupami edukacji domowej. W swojej pracy wykorzystuje Somatic Experiencing® (metodę leczenia traumy i przewlekłego stresu wg P. Levine’a), Brainspotting (metodę wykorzystującą naturalne zdolności mózgu do samoregulacji i samoleczenia).

Jest facylitatorką EmotionAid® – pierwszej pomocy emocjonalnej. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Somatic Experiencing. Autorka artykułów i książek z zakresu niepełnosprawności, traumy wczesnodziecięcej, rodzicielstwa adopcyjnego i zastępczego. Wspiera rodziców adopcyjnych i zastępczych.

dr hab. Ewa Kantowicz, prof. UK

Profesor nadzwyczajny, od 1994 do 2024 roku pracowała na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. W latach 2009-2020 pełniła funkcję Kierownikiem Katedry Pedagogiki Społecznej oraz Kierownika Studiów Doktoranckich w dyscyplinie pedagogika (2007-2024). Jest współautorką programów kształcenia i podręczników dla studentów kierunku pedagogika i praca socjalna. Nawiązała współpracę i wymianę międzynarodową z wieloma uniwersytetami w Europie. Od 1996 roku jest członkiem PSSPS, a w latach 2019 -2023 pełniła funkcję Prezesa Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Szkól Pracy Socjalnej. Aktualnie jest Honorowym Prezesem Zarządu PSSPS. Od 1999 roku jest też członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej (EASSW), a od 2005 członkiem TISSA (The International Social Work and Society Academy). Odznaczona kilkoma nagrodami i wyróżnieniami m.in. Brązowym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej i Złotym Medalem za Długoletnią Służbę

Jej zainteresowania naukowe osadzone są w dziedzinie nauk społecznych, dyscyplinie pedagogika i szczegółowo obejmują: metodologię badań porównawczych; społeczno-edukacyjne konteksty badań nad wykluczeniem, aktywizacją i integracją; badania nad rodziną; standardy w opiece i ochronę praw dziecka; kształcenie w obszarze pracy społecznej; pracę socjalną z rodziną; tożsamość i profesjonalizację zawodu pedagoga społecznego i pracownika socjalnego. Dorobek naukowy składa się ponad 180 publikacji w języku polskim i angielskim. Są to monografie autorskie (6), monografie pod redakcją (13), rozdziały w monografiach oraz artykuły w czasopismach polskich i zagranicznych.

dr Paulina Broża

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt na Wydziale Nauk Humanistyczno-Społecznych w Olsztynie. Kierownik Wydziałowej Sekcji Praktyk Studenckich. Od 2013 do 2023 r. związana z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Olsztynie najpierw na stanowisku pedagoga następnie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki pieczy zastępczej, procesu deinstytucjonalizacji, przemocy domowej, ubóstwa oraz równości płci.

Prowadzone zajęcia to m.in.: pedagogika J. Korczaka, wprowadzenie do pedagogiki opiekuńczej, wsparcie rodziny i system pieczy zastępczej. 

dr Oksana Dąbrowska

Psycholog, psychoterapeutka, pozyskała tytuł PhD w dziedzinie psychologii medycznej, absolwentka UKSW, ekspert w dziedzinie zaburzeń w rozwoju u dzieci, w tym ze spektrum autyzmu, zaburzeń psychicznych dorosłych oraz nowoczesnych i naturalnych metod rehabilitacji i profilaktyki zdrowotnej. Prezes Fundacji „Dobra Wioska”, zajmującej się rehabilitacją dzieci, młodzieży i dorosłych poprzez sport (narciarstwo rehabilitacyjne, aquaterapia), arteterapię, animaloterapię (delfinoterapię, hipoterapię, dogoterapię i td.), pomoc psychologiczną.

Jest autorką zintegrowanej metody delfinoterapii, obejmującej terapię rodzinną, realizowanej w ramach działalności fundacji od 2007 roku bez przerwy na bazie delfinariów w Turcji. Od lat pracuje z rodzinami, znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej związanej z chorobą dziecka.

Prowadzi badania naukowe w dziedzinie rozwoju kompetencji komunikacyjnej i społecznej pod wpływem delfinoterapii oraz innych metod u osób z deficytami w tej sferze. Jest autorką książki „Człowiek i delfin” oraz wielu publikacji naukowych.

dr Krystyna Kutiak-Zakrzewska

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Droga zawodowa: praca w przedszkolu, szkole podstawowej jako nauczyciel wczesnej edukacji, nauczyciel akademicki Instytut Kształcenia Nauczycieli, Oddział w Olsztynie, WSP, UWM, inne uczelnie.

Prowadzi badania naukowe w dziedzinie środowisk wychowawczych, różnych aspektów funkcjonowania rodziny wiejskiej, wartości, problematyki społecznej jej uwarunkowań i dysfunkcji oraz opieki paliatywnej. Ma na koncie kilkadziesiąt publikacji w tym temacie.

Prywatnie miłośniczka chodzenia po górach, zwłaszcza Wysokich Tatrach Słowackich. Wolontariuszka w Hospicjum w Olsztynie. Przez 10 lat dzieliła się wiedzą, doświadczeniem i dobrym słowem z chorymi w hospicjum. Jest członkiem Stowarzyszenia Opieki Paliatywnej Palium w Olsztynie. Uwielbia podróżować i doświadczać innych kultur, eksplorować nowe miejsca, zwyczaje. Kocha spacery.

Teraz moim największym celem jest zainspirowanie studentów do zdobywania wiedzy dla siebie w sposób zróżnicowany, w tym opanowanie mediów w różnym zakresie dla potrzeb dydaktyki i edukacji.

dr Ewa Pałuska-Szozda

Aktorka teatralna i filmowa (ponad 25 lat nieprzerwanie pracująca na scenie), doktor sztuk teatralnych (Wydział Aktorski Akademii Teatralnej w Warszawie), absolwentka: „Pedagogiki”, „Dziennikarstwa i komunikacji społecznej” oraz „Logopedii” – UWM w Olsztynie; nauczycielka: ruchu i rezonatorów, elementów Techniki Alexandra, prowadząca konsultacje logopedyczne w Policealnym Studium Aktorskim im. A. Sewruka przy Teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie. Logopedka, certyfikowana Terapeutka Miofunkcjonalna, certyfikowana Terapeutka Funkcji Ortodontycznych MFS, członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonaclej, certyfikowany Praktyk Metody Tomatisa. Organizatorka i współorganizatorka warsztatów teatralnych i teatralno-logopedycznych dla dzieci i młodzieży. Założycielka Centrum Logopedycznego GaDuGaw Olsztynie.

Mam to szczęście, że moja praca zawsze była i jest moją pasją;
to ona generuje ciekawość, która determinuje poszukiwania i rozwój. Lubię iść do przodu, lubię poznawać, lubię się dziwić – zadziwiać, lubię…

dr Maria Racewicz

Doktor nauk społecznych, pedagog, nauczyciel muzyki, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku w zakresie edukacji muzycznej. Zajmuje się edukacją muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz współorganizowaniem procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracuje w Przedszkolu Miejskim Nr 40 w Olsztynie, Szkole Podstawowej Nr 30 w Olsztynie oraz w Korczakowskiej Szkole Marzeń w Olsztynie.

Od lat związana z Uczelnią Korczaka w Olsztynie w zakresie kształcenia studentów.

dr Anita Suchowiecka

Pedagog, pedagog specjalny, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie pedagogika, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta integracji sensorycznej. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz SWPS w Warszawie. Zajmuje się wspieraniem dzieci z niepełnosprawnościami oraz ich rodziców w placówkach oświatowych. Współpracuje z nauczycielami w prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz z organizacjami działającymi na rzecz dzieci.

dr Joanna Żyngiel

Pedagog, doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Obecnie nauczyciel akademicki, prowadząca zajęcia na uczelniach wyższych w dwóch specjalnościach: edukacja wczesnoszkolna oraz andragogika. Praktykę zawodową rozpoczynała jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oraz w ramach szkoły ćwiczeń, współpracowała z uczelniami. Efektem pracy nauczycielskiej było wydanie książki napisanej przez uczniów, pracujących zgodnie z technikami Freineta. Uzyskała certyfikat instruktora Studiom Technik Umysłowych „DynaMind”, pozwalający na prowadzenie warsztatów z zakresu autoprezentacji i tzw. „szybkiej nauki”.

Doświadczenie zawodowe zdobywała także jako szkoleniowiec i trener zajęć, szkoleń i cyklów szkoleniowych prowadzonych według własnych programów, a realizowanych dla właścicieli firm i ich pracowników.

Teresa Antczak

Pedagog, szkoleniowiec, absolwentka studiów podyplomowych „Nauki o Rodzinie”, „Tworzenie Programów Edukacyjnych”, autorka kilku autorskich programów edukacyjnych i wielu materiałów edukacyjnych związanych z rynkiem mediacji, prowadzeniem mediacji, rozwiązywaniem konfliktów indywidualnych, zbiorowych, pracowniczych, podejmowaniem interwencji kryzysowej oraz szeroko pojętej komunikacji, współautorka „Miejskiego Programu przeciwdziałania przemocy wśród dzieci i młodzieży”, wiceprzewodnicząca Forum Prorodzinnego, członek Zespołu Interdyscyplinarnego, doradca rodzinny, samorządowiec oraz społecznik, absolwentka Szkoły Mediacji Masterclass, certyfikowany mediator, trener mediacji, szkoleniowiec, wiceprezes Stowarzyszenia Mediatorów Polskich, członek Polskiej Izby Mediatorów, organizatorka „Tour de Mediacje” autorka wielu artykułów dotyczących tematyki rozwoju mediacji w Polsce oraz obszernego artykułu w biuletynie „ABC Mediacji Rówieśniczych”. Współpracując z Instytutem Badań Edukacyjnych jest ekspertem zespołu merytorycznego do spraw Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

Magdalena Hołozubiec

Fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta neurorozwoju i trener programu szkolnego INPP, terapeuta Bilateralnej Integracji oraz trener szkolnego programu Bilateralnej Integracji, terapeuta aktywnego treningu słuchowego Neuroflow. Terapeuta i instruktor terapii ręki, hipoterapeuta. Terapeuta metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne, instruktor programu „Uważność w edukacji Kosmos i Kajo”. Diagnosta ADOS-2.

Autorka warsztatów dla rodziców i szkoleń dla specjalistów. Wykładowca akademicki i praktyk. 

Bernadeta Jabłońska

Pedagog, socjoterapeuta, psychotraumatolog, specjalista terapii psychoseksualnej, doradca rodzinny, nauczyciel dyplomowany, kwalifikacje edukatorskie, uprawnienia trenerskie, certyfikowany instruktor metody komunikacji M. Rosenberga „Porozumienie bez przemocy”, wykładowca Uczelni Korczaka w Olsztynie, wieloletni nauczyciel-konsultant w Warmińsko- Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Olsztynie, aktualnie terapeuta i dyrektor Ośrodka Konsultacyjno- Edukacyjnego i Wsparcia Rodziny w Olsztynie.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z ofiarami i sprawcami przemocy, ukończone formy doskonalenia z zakresu terapii – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (I-II stopień) i Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej.

Tomasz Jadanowski

Magister nauk społecznych, organizator pomocy społecznej, absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, ekspert w zakresie polityki społecznej i przeciwdziałania przemocy domowej. Kierownik Oddziału Przeciwdziałania Przemocy i Spraw Społecznych Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Wojewódzki Koordynator Realizacji Rządowego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej.

Karolina Jankowska

Neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog. Wykładowca na studiach podyplomowych i zaocznych. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Specjalizację z zakresu Neurologopedii ukończyła na SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie.

Swoje kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako neurologopeda w przedszkolach i szkołach specjalnych oraz integracyjnych, centrach i fundacjach na rzecz dzieci z różnorodnymi niepełnosprawnościami oraz w szkole polonijnej w Barcelonie.

Ukończyła liczne kursy i szkolenia m.in. z zakresu rozwoju umiejętności komunikacyjnych dziecka, metod wspomagających komunikację (AAC), przetwarzania słuchowego, kształtowania funkcji prymarnych, kinesotapingu w logopedii, mioterapii czy emisji głosu. Współpracowała z wydawnictwem PWN czego efektem były pojawiające się na łamach specjalistycznych czasopism publikacje o tematyce logopedyczno – pedagogicznej.

Nieustannie poszerza oraz dzieli się swoją wiedzą i kompetencjami poprzez udział w konferencjach, warsztatach, kursach związanych z rozwojem komunikacji. Dąży do tego się aby wykorzystywane w pracy techniki i metody uwzględniały najnowsze wyniki badań naukowych oraz były maksymalnie dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.

Ewa Konieczko

Nauczyciel dyplomowany wczesnej edukacji z 37-letnim stażem pracy. Od 2006 dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 10 im. Jana Pawła II W Olsztynie. Od 2012 nauczyciel akademicki. Posiada kompetencje w zakresie planowania i organizowania pracy przedszkola. Współpracuje z osobami i instytucjami wspierającymi działania profilaktyczne i edukacyjne placówki z uczelniami wyższymi: UWM. W 2016 roku we współpracy z Wyższą Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka w Olsztynie, PM10 gościło z wizyt studyjną przedstawicieli Vilnius University of Applied w ramach programu Erasmus+. Od 2011 roku pracuje według założeń pedagogiki daltońskiej.

Autor między innymi innowacji pedagogicznej: Wykorzystanie koncepcji planu daltońskiego do stymulowania rozwoju, odpowiedzialności, samodzielności i współpracy u dzieci w wieku przedszkolnym. Autor publikacji W: Problemy Wczesnej Edukacji, 2012, Kompetencje dziecka w planie daltońskim: przykład olsztyńskiego przedszkola.

W roku 2014 pod jej kierownictwem przedszkole jako pierwsza placówka edukacyjna w Polsce otrzymało od Polskiego Stowarzyszenia Daltońskiego, Międzynarodowy Certyfikat Przedszkola Daltońskiego. Inspirator i bezpośredni twórca programu autorskiego wychowania przedszkolnego, napisanego przez zespół nauczycieli PM10, 2018. ,,Od worka do laptopa-myślę i działam systemowo, plan daltoński”. Autor projektu edukacyjnego: Jestem bezpieczny – jestem radosny 2022. W codziennej pracy kieruje się empatią, ceni innowacyjność odpowiedzialność i współpracę.

Odznaczona w 2014 Medalem Komisji Edukacji Narodowej w 2012 Medalem Srebrny za Długoletnią Służbę w służbie Państwa, pięciokrotnie otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Olsztyna.

Emilia Kowalewicz-Rusiecka

Oligofrenopedagog, socjoterapeuta, wykładowca akademicki, terapeuta, diagnosta Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Integracji Sensorycznej, Treningów Słuchowych oraz osób ze spektrum autyzmu.

Wieloletnie doświadczenie buduje w pracy z dziećmi i młodzieżą w zakresie spektrum autyzmu w pracy terapeutycznej oraz diagnostyce. Aktywnie uczestniczy w szkoleniach w kierunku rozwoju dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwija się jako diagnosta Treningów Słuchowych: metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansen oraz metody Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy.

W życiu prywatnym jest żoną i mamą dwóch wyjątkowych i bardzo twórczych dziewczynek, które nie pozwalają jej się w żaden sposób nudzić. W wolnym czasie podróżuje, czyta książki, gotuje i słucha muzyki.

Iwona Łagodzińska

Pedagog społeczny, pedagog opiekuńczo-wychowawczy, socjoterapeutka oraz doradca zawodowy. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Przez lata wiceprezes Stowarzyszenia Równi w Europie, obecnie wykładowca akademicki Uczelni Korczaka
i UWM w Olsztynie oraz nauczyciel dyplomowany realizujący od ponad 20 lat swoją drogę zawodową w Uniwersyteckim XII Liceum Ogólnokształcącym w Olsztynie.

Niezmiennie zafascynowania pracą z młodzieżą
oraz możliwością pokazania owej fascynacji następnym pokoleniom studentów na kierunku pedagogika.

Dorota Ławecka-Bednarska

Pedagog resocjalizacji, pedagog ogólny, terapeuta pedagogiczny, socjoterapeuta i psychotraumatolog. Studia podyplomowe z Socjoterapii, Organizacji Pomocy Społecznej, Terapii Pedagogicznej i Psychotraumatologii. Trener TUS (prowadzenie i projektowanie zajęć TUS), konsultant kryzysowy IPTK (pierwsza pomoc w kryzysie psychologicznym), Edukator Mediatorów Rówieśniczych, realizator Szkoły dla Rodziców (cz. I i II). Certyfikowany diagnosta dysleksji, dyskalkulii, zagrożenia niedostosowania społecznego (DROM), Profilu Psychoedukacyjnego PU 1 Lite (PEP-3PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu oraz FSDS (Funkcjonalna Skala Dojrzałości Społecznej). Nauczyciel dyplomowany.

Od 2001 roku wykładowca na Uczelniach wyższych na terenie Olsztyna (Uczelnia Korczaka, OSW, WSiE TWP, UW-M). Członek Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy Domowej (procedura Niebieskich Kart). Pedagog i wicedyrektor w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Olsztynie (diagnoza, terapia, interwencja kryzysowa, szkolenia). Współautorka Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Warmińsko-Mazurskiego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii. Prelegent konferencji i szkoleniowiec.

Od 25 lat współpracuje z Miejskim Zespołem Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Olsztynie realizując programy autorskie i rekomendowane oraz prowadząc warsztaty profilaktyczne i socjoterapeutyczne. Udziela pomocy psychospołecznej rodzinom, w których występuje przemoc i problemy związane z używaniem alkoholu, narkotyków i innych substancji psychoaktywnych w Centrum Rozwiązywania Problemów Dzieci i Młodzieży MZPiTU w Olsztynie. Liczne szkolenia w zakresie terapii behawioralnej, TSR–u, technik terapeutycznych, profilaktyki i zaburzeń zdrowia psychicznego (depresja, samookaleczenia, fobie, uzależnienia, zachowania ryzykowne itp.). W trakcie kończenia magisterskich studiów psychologii.

Magdalena Ługowska

Magister psychologii, absolwentka Uniwersytetu SWPS w Sopocie, antropolog kulturowy (etnolog), absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, absolwentka kursu I stopnia TSR – Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (u prof. J. Szczepkowskiego), pracownik Ośrodka Konsultacyjno – Edukacyjnego i Wsparcia Rodziny w Olsztynie, pedagog. Prowadząca szkolenia i warsztaty dla kadr psychologiczno- pedagogicznych z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i TSR oraz mediacji konfliktów szkolnych.

Posiada również wieloletnie doświadczenie w pracy Rekrutera w międzynarodowych firmach, w których posługiwała się językiem angielskim. Współpracuje z Uczelnia Korczaka jako nauczyciel akademicki od 2018 roku.

Danuta Micek

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Olsztynie na kierunku pedagogika opiekuńcza, ukończyła studia podyplomowe w zakresie Profilaktyka Społeczna i Resocjalizacja. W latach 1984-2010 pracowała w policji i od początku związana była ze służbą w prewencji. Pełniła służbę na stanowisku dzielnicowego w Komendzie Miejskiej Policji w Olsztynie, gdzie min. zajmowała się przemocą w rodzinie – uczestniczyła w interwencjach dotyczących patologii i demoralizacji nieletnich. Sporządzała Niebieskie Karty, prowadziła czynności procesowe związanie z przemocą w rodzinie jak i w sprawach nieletnich.

Obecnie pracuje w Dziale Pieczy Zastępczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej jako młodszy koordynator pieczy zastępczej. Wykładowca Akademii Policji w Szczytnie oraz od 2014 roku Wydziału Nauk Humanistyczno-Społecznych Uczelni Korczaka w Olsztynie.

Autorka publikacji z zakresu przestępczości i demoralizacji nieletnich. Organizatorka i uczestniczka wielu szkoleń i konferencji z zakresu nieletnich i przemocy w rodzinie w ramach rządowego programu „Razem Bezpiecznej”. Uczestniczka wielu kursów specjalistycznych i konferencji naukowych w Polsce i zagranicą z zakresu działań profilaktycznych na rzecz patologii społecznych i bezpieczeństwa publicznego.

Bożena Mrozowska

Pedagog, wychowawca, magister pedagogiki terapeutycznej, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Od 12 lat dyrektorka Centrum Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Olsztynie, obsługujących 4 placówki typu socjalizacyjnego.

Mariusz Obarek

Magister wychowania fizycznego, kierunek nauczycielski, absolwent AWF Warszawa. Trener koszykówki PZKosz licencja A, instruktor narciarstwa zjazdowego, lekkiej atletyki, rekreacji ruchowej, kierownik i opiekun na obozach sportowych letnich i zimowych dla dzieci i młodzieży. Nauczyciel wychowania fizycznego z 25 letnim stażem pracy w SP2 w Olsztynku. Prezes, trener, działacz Uczniowskiego Klubu Sportowego Top-Spin Olsztynek, zajmującej się rozwojem aktywności fizycznej dzieci z zakresu koszykówki i tenisa zimnego.

Laureat Nagrody Trener Roku Gazety Olsztyńskiej 2020. Brązowa odznaka PZKosz za zasługi na rzecz rozwoju koszykówki.

Marta Pabich

Pedagog opiekuńczy, oligofrenopedagog, Terapeuta Umiejętności Społecznych, wychowawca. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii osób ze spektrum autyzmu. Od wielu lat aktywnie związana z pracą z dziećmi. Praca z nimi to jej pasja. Wierzy, że każde dziecko to mały dorosły. W życiu kieruje się językiem Porozumienia Bez Przemocy oraz Rodzicielstwa Bliskości. Stara się budować pozytywne relacje z małymi i dużymi dorosłymi. Zaraża uśmiechem.

Prywatnie mama kreatywnego 3-latka oraz wielbicielka naturalnego rękodzieła.

Renata Pasymowska

Nauczyciel dyplomowany edukacji wczesnoszkolnej. Specjalista w zakresie terapii pedagogicznej i reżyserii teatralnej. Wykładowca na studiach podyplomowych i zaocznych, opiekun praktyk z ramienia uczelni. Ekspert z obszaru wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w projektach ORE w Warszawie.

Autorka innowacji pedagogicznej, programu i podręczników dla dzieci w zakresie ortografii w klasach I – III „Moi przyjaciele z Literkowa”. Autorka programu nauczania edukacji wczesnoszkolnej „W Literkowie, Cyferkowie i Nutkowie – świat i teatr w mojej głowie” dostępnego na ZPE MEiN. Autorka poradnika „W Cyferkowie. Witajcie w świecie Królowej Matematyki”. Autorka scenariuszy teatralnych. Zdobywczyni tytułu „Nauczyciel Roku 2022”.

Danuta Podhorodecka

Nauczyciel dyplomowany, 37 letni staż pracy,
od 2006r do 2022r. dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 37 w Olsztynie. Ukończone studia na wydziale Geodezji i Urządzeń Rolnych ART Olsztyn, studia podyplomowe w zakresie: Zintegrowanej Wczesnej Edukacji, Nauczania Początkowego i Marketingowego Zarządzania Oświatą UWM Olsztyn, Studia Podyplomowe – Edukacja Niezależna- Uniwersytet Warszawski.

Autor i współautor wdrożonych i upowszechnionych innowacji, projektów i programów edukacyjnych, profilaktycznych dla dzieci i rodziców między innymi: Ogród przedszkolny miejscem stymulacji wszechstronnego rozwoju dzieci, Ogród przedszkolny jako pracownia sensoryczna, Rola baśni w rozwoju i edukacji dziecka, Wspierać i być wspieranym, Poznajemy nasz region.

Działalność poza zawodowa; Członek Chóru Cantores Varmenses przy Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej.

Nina Prychodko

Diagnosta i terapeuta pedagogiczny, oligofrenopedagog, surdopedagog, specjalista WWR. Od wielu lat prowadzi terapię dzieci z niepełnosprawnościami, ASD i innymi zaburzeniami rozwoju. Certyfikowany diagnosta PEP-R i AAPEP. Magister edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciel akademicki, instruktor jogi i aerial jogi dla dzieci. Trener umiejętności społecznych TUS, terapeuta ręki, terapeuta metody krakowskiej.

W swojej pracy wychodzi naprzeciw różnorodnym potrzebom edukacyjnym studentów i rodziców borykających się z niepełnosprawnością swoich podopiecznych oferując szeroki zakres profesjonalnej pomocy i współpracy.

Jolanta Pulwert

Doradczyni zawodowa, szkoleniowiec, wieloletnia członkini spółek i dyrektor administracji, nauczycielka akademicka, współzałożycielka Fundacji Uwolniona Edukacja ROZKWITALNIA. Ukończyła intensywny trening Porozumienia bez Przemocy (NVC) w Szkole Empatii Zofii i Karstena Schacht-Petersen, certyfikowanych trenerów NVC oraz wiele innych kursów i szkoleń na przełomie dwudziestu lat intensywnego rozwoju osobistego. Od 2017 jedna z inicjatorek powstania w Korczakowskiej Szkoły Marzeń w Olsztynie oraz członkini Rady Programowej.

Pracuje według autorskiego programu „Empatyczna Obecność”.

Wspiera szkoły i grupy edukacyjne, motywuje, prowadzi warsztaty z zakresu komunikacji, kompetencji społecznych, facylitacji, rodzicielstwa bliskości, roli więzi. Prowadzi grupy wsparcia rodziców i Empatyczne kręgi kobiet, dzieląc się swoją  wiedzą w sprawach dialogu i empatii oraz facylitacji. Od 2022 Członkini projektu Drogowskaz we współpracy z Olsztyńską Szkołą Wyższą.

Małgorzata Rej

Neurologopeda, logopeda, terapeuta karmienia, Promotor Karmienia Piersią z ukończonym międzynarodowym kursem IBCLC. Mioterapeuta, Terapeuta CRAFTA-Cranio Facial Academy, Terapeuta Integracyjnej Terapii Blizn (ITB), Terapeuta Czaszkowo Krzyżowy, Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta Integracji Bilateralnej i Instruktor programu szkolnego IB, Prowider Johansen IAS, Pedagog Terapeuta, Pedagog Specjalny, hipoterapeuta, Terapeuta miofunkcjonalny, Terapeuta ręki i instruktor terapii ręki. Wieloletni wykładowca akademicki i praktyk. Autorka i współautorka szkoleń dla specjalistów.

Ukończyła liczne kursy z zakresu fizjoterapii, psychosomatyki, rozwoju i anatomii człowieka umożliwiające wieloaspektowe, holistyczne podejście do pracy ze studentami.

Beata Romanowska

Jest Psychologiem, Psychotraumatologiem oraz Certyfikowanym Psychoterapeutą Uzależnienia. Obecnie pogłębia wiedzę w 4-letnim całościowym szkoleniu psychodynamicznym w celu uzyskania certyfikatu psychoterapeuty ISPHS organizowanego przez Centrum Szkoleń Psychoanalitycznych im. Hanny Segal.

Regularnie podnosi swoją wiedzę w zakresie diagnozy i leczenia traumy. Ukończyła specjalistyczne szkolenie z zakresu Psychotraumatologii Praktycznej i Zaawansowanej zorganizowanym przez Fundację Pomorskie Centrum Psychotraumatologii w Gdańsku we współpracy z Instytutem Psychoterapii Zintegrowanej w Monachium. Brała udział w konferencjach międzynarodowych w zakresie pracy z traumą. Uczestniczyła też w wielu różnorodnych warsztatach w ramach mojej praktyki zawodowej z zakresu pomocy psychologicznej, terapii traumy oraz pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami zwłaszcza DDA.

Moją pracą jest pomoc osobom, które znajdują się w kryzysie życiowym, depresji, problemów w funkcjonowaniu w bliskich relacjach oraz przeżyły traumatyczne doświadczenia.

Janusz Samarow

Magister nauk społecznych, absolwent studiów podyplomowych z zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim (Szkoła Menedżerów) oraz psychopedagogiki twórczości w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Przez blisko 40 lat związany z systemem oświaty – jako nauczyciel i dyrektor szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum ogólnokształcącego, placówki doskonalenia nauczycieli. Przez dekadę pracował w kuratorium oświaty jako wizytator, dyrektor wydziału, wicekurator. Od blisko 10 lat prowadzi własne badania nad kulturami organizacyjnymi w polskich szkołach. Trener i coach pracujący na co dzień
z zespołami nauczycielskimi.

Ewa Sieradzka

Filolog języka angielskiego, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, specjalizacja z literatury angielskiej. Ukończone studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim, specjalizacja z translatoryki oraz metodyki nauczania języka angielskiego.

Od lat związana ze szkołą podstawową (przed reformą gimnazjum), średnią, ale również Olsztyńską Szkołą Wyższą. Od 2018 roku związana ze Szkołą Podstawową nr 2 im. Jarosława Dąbrowskiego w Olsztynie jako nauczyciel w klasach dwujęzycznych. Posiada duże doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi na różnych poziomach jako lektor w ogólnopolskiej sieci szkół językowych Empik.

Prywatnie, miłośniczka literatury, muzyki filmowej i jazzowej oraz długich wędrówek górskich. Od kilku lat praktyk body art w Olsztyńskim klubie fitness ‘’Sylwetka’’.

Monika Zakrzewska

Absolwentka Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego na kierunku pedagogika resocjalizacyjna, pedagogika ogólna, wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością. Wychowawca – pedagog edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w Korczakowskiej Szkole Marzeń. Terapeuta Umiejętności Społecznych, specjalista z zakresu diagnozy, terapii i edukacji osób za spektrum autyzmu. Aktywny nauczyciel wspierający edukację domową w Korczakowskiej Szkole Marzeń.

W roku 2023 nominowana do nagrody „NAUCZYCIEL ROKU 2023”. Od wielu lat związana z pracą z dziećmi. Bliskie Jej jest wychowanie w duchu myśli Korczaka – Rodzicielstwo Bliskości oraz Porozumienie bez Przemocy.

W swojej codziennej pracy do każdego dziecka podchodzi indywidualne – zaspakajając ich potrzeby, stawiając na równi, budując pozytywne relacje opierające się na prawdziwych emocjach. Na zajęciach ze studentami chętnie dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniami.

Alicja Zielińska

Facylitator z korczakowskim sercem, wieloletni nauczyciel biologii, chemii, przyrody, wychowania do życia w rodzinie, przedsiębiorczości. Były dyrektor korczakowskiej szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi.  Doradca zawodowy. Trener Umiejętności Społecznych oraz kontrolowania złości, agresji i emocji trudnych. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka. Kurator sądowy. Prezes Fundacji działającej przy Uczelni Korczaka. Koordynatorka projektu „Profilaktyka USB 3.0 Usłysz Spójrz Bądź” polegającego
na systemowym wsparciu i współpracy wszystkich instytucji wspierających dziecko i rodzinę.

Przejdź do treści