Uczelnia Korczaka – Uczelnia Dostępna

Uczelnia Korczaka – Akademia Nauk Stosowanych realizuje wraz z partnerami projekt pt.  Uczelnia Korczaka – Uczelnia dostępna  nr FERS.03.01-IP.08-0044/24, w ramach działania Priorytetu 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działania 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Okres realizacji  1.04.2025- 30.09.2027

Partnerzy projektu:

  • Fundacja Polska Bez Barier
  • Stowarzyszenie Twoje Nowe Możliwości
  • Fundacja TUS

Wartość projektu

  • Całkowita wartość projektu: 6 184 517,90 zł
  • Dofinansowanie z UE: 5 998 956,97 zł (82,52%)

Cel projektu

Celem projektu jest zwiększenie dostępności Uczelni Korczaka dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami – studentów, słuchaczy, pracowników oraz wszystkich korzystających z oferty uczelni – poprzez kompleksowe działania w ośmiu obszarach dostępności.

Główne działania w projekcie

Projekt obejmuje m.in.:

  • powołanie i rozwój Uczelnianego Zespołu ds. Dostępności,
  • likwidację barier architektonicznych, informacyjno-komunikacyjnych i cyfrowych,
  • wdrożenie dostępnych procedur i usług wspierających edukację,
  • rozwój technologii wspierających,
  • szkolenia dla kadry uczelni z zakresu świadomości niepełnosprawności,
  • opracowanie i wdrożenie strategii dostępności,
  • stworzenie dostępnej strony internetowej, platformy e-learningowej i aplikacji mobilnej.

Grupy docelowe

  • studenci i słuchacze Uczelni Korczaka,
  • kadra dydaktyczna, administracyjna i zarządzająca,
  • interesariusze uczelni (np. dostawcy usług, partnerzy, goście).

Rezultaty projektu:

  • Wzrost dostępności Uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami – poprzez:
    • dostosowanie organizacji, procedur i infrastruktury,
    • likwidację barier architektonicznych, cyfrowych i informacyjno-komunikacyjnych,
    • wdrożenie usług wspierających edukację,
    • działania edukacyjne i szkoleniowe dla kadry.
  • Wdrożenie uniwersalnego projektowania – tak, aby z usług Uczelni mogły korzystać wszystkie osoby, bez konieczności stosowania specjalnych dostosowań.
  • Utworzenie i rozwój Uczelnianego Zespołu ds. Dostępności (UZD) – jako stałej struktury wspierającej dostępność.
  • Zwiększenie świadomości kadry akademickiej i administracyjnej – poprzez szkolenia z zakresu:
    • dostępności cyfrowej,
    • technologii wspierających,
    • edukacji włączającej,
    • standardów obsługi OzN.

Minimalna liczba pracowników/współpracowników uczelni, którzy podniosą swoje kompetencje w zakresie dostępności i świadomości niepełnosprawności: 156 osób

  • Stworzenie i wdrożenie procedur dostępnościach – obejmujących wszystkie obszary funkcjonowania uczelni.

Standardy dostępności

Wszystkie działania są realizowane zgodnie z zasadami:

  • projektowania uniwersalnego,
  • równości szans i niedyskryminacji,
  • standardami dostępności określonymi w wytycznych FERS+.
Przejdź do treści