Jakość kształcenia

W Uczelni Korczaka stawiamy na edukację opartą na wartościach korczakowskich, która przygotowuje studentów do rozwoju zawodowego i przyszłego życia. Łączymy nowoczesne metody nauczania z głębokim zrozumieniem rozwoju człowieka – tak, by absolwenci byli świadomi siebie, swoich potrzeb i roli społecznej. 

Dbałość o programy i procesy dydaktyczne 

Tworzymy dynamicznie rozwijany system jakości kształcenia, który obejmuje cykliczną analizę sylabusów, ewaluację zajęć, hospitacje, a także usprawnienia wprowadzane na podstawie opinii studentów i wykładowców. To ciągłe ulepszanie, które pozwala nam reagować na zmieniające się potrzeby. 

Kompetentna i zaangażowana kadra

W Uczelni Korczaka wykładają specjaliści z pasją – zarówno praktycy, jak i badacze. Dbamy o to, by nasi wykładowcy nieustannie podnosili swoje kwalifikacje, uwzględniali w swoich zajęciach najnowsze trendy oraz realia dziedzin, które reprezentują. 

Transparentność i klarowność komunikacji

Nasze programy są przejrzyście opisane – informujemy kandydatów i studentów o celach kształcenia, efektach, wymaganiach, a także sposobach zaliczeń. Jawność i dostępność informacji wzmacniają zaufanie i pozwalają na świadome planowanie ścieżki edukacyjnej. 

Łączymy akademickie nauczanie z realiami rynku. We współpracy z organizacjami, instytucjami i partnerami społecznymi tworzymy programy praktyczne, które odpowiadają na realne wyzwania. Jednocześnie wspieramy mobilność i wymianę z uczelniami zagranicznymi, co pozwala naszym studentom rozwijać perspektywę globalną. 

Systematyczne doskonalenie i ewaluacja 

Każdy etap procesu kształcenia jest monitorowany – od zbierania opinii studentów, przez analizę wyników edukacyjnych, po ocenę kompetencji absolwentów. To strategia oparta na danych i empirycznym podejściu, dzięki któremu edukacja w naszej uczelni stale się rozwija. 

Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia  

Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia przy Uczelni Korczaka w Warszawie odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu i podnoszeniu standardów akademickich. Jej misją jest doskonalenie procesów dydaktycznych, monitorowanie jakości kształcenia oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w edukacji. 

Zadania Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia: 

  • ustalanie harmonogram działań projakościowych do realizacji w Uczelni na każdy  
    rok akademicki, 
  • wskazywanie wydziałowym koordynatorom ds. jakości kształcenia kierunki działań, 
  • koordynacja prowadzenia badań jakości zajęć dydaktycznych oraz warunków prowadzenia studiów, w tym aktualizuje i zatwierdza treść kwestionariuszy ankiet ewaluacyjnych, motywuje do udziału w ocenie, 
  • opracowywanie raportów z ewaluacji kształcenia, podaje zbiorcze wyniki do wiadomości publicznej – wysyłając do dziekanatów każdego Wydziału, 
  • formułowanie rekomendacji dotyczących doskonalenia jakości kształcenia, 
  • opiniowanie dokumentacji programów kształcenia, 
  • aktualizacja i zatwierdzanie wzorów raportu z przeglądu programów kształcenia, 
  • koordynacja procedur zapewnienia jakości i czynności wykonywanych w tym zakresie przez organy uczelni i Wydziałowego Koordynatora ds. Jakości Kształcenia, sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności i przekazuje Rektorowi 

Członkowie Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia

dr Magdalena Stefaniak – Przewodnicząca Komisji

Doktor nauk społecznych z dziedziny socjologii, pedagog. Jej obszar zainteresowań skupia się głównie wokół rodzin wielodzietnych, organizacji pozarządowych działających na rzecz rodzin, dzieci i młodzieży, seniorów. Interesuje się wpływem sztucznej inteligencji na szeroko rozumiane pojęcie rodziny. Jest autorką wielu prac naukowych związanych z rodziną, społeczeństwem obywatelskim oraz organizacjami pozarządowymi. Brała udział w organizacji wielu konferencji i seminariów naukowych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, co pozwoliło jej zdobyć szeroką wiedzę i umiejętności w obszarze pracy społecznej oraz edukacji.

dr Paulina BrożaKoordynator ds. Analizy Ankiet i Ewaluacji, Sekretarz Komisji

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt na Wydziale Nauk Humanistyczno-Społecznych w Olsztynie. Kierownik Wydziałowej Sekcji Praktyk Studenckich. Od 2013 do 2023 r. związana z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Olsztynie najpierw na stanowisku pedagoga następnie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej. Zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki pieczy zastępczej, procesu deinstytucjonalizacji, przemocy domowej, ubóstwa oraz równości płci.

dr Marta FilipowiczKoordynator ds. Wsparcia Procesu Dydaktycznego

Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, filozof i etyk. Główny obszar zainteresowań naukowych to m.in.: etiologia i symptomatologia niedostosowania społecznego, tendencje i dynamika demoralizacji wśród dzieci i młodzieży, metodyka pracy terapeutycznej, praca metodą warsztatową oraz praktyczne aspekty etyki zawodu pedagoga i terapeuty.

dr Małgorzata BalukiewiczKoordynator ds. Praktyk i Staży

Doktor nauk pedagogicznych, magister nauczania początkowego, oligofrenopedagog i arteterapeuta, nauczyciel dyplomowany. Autorka publikacji z zakresu historii wychowania i opieki nad dzieckiem, współpracy nauczyciela z rodziną dziecka, w tym dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorka programów i nauczyciel przedmiotów z zakresu: historii wychowania, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagogiki.

ks. dr Mirosław Wierzbicki

Doktor pedagogiki, profesor nadzwyczajny w Katedrze Pedagogiki Religii Zakładu Katechetyki na Wydziale Nauk o Wychowaniu Papieskiego Uniwersytetu Salezjańskiego w Rzymie(2016). Zaangażowany w projekty edukacyjne dotyczące kształcenia nauczycieli. Sekretarz naukowy czasopisma Seminare. Poszukiwania naukowe. Aktywny Członek: Towarzystwa Naukowego Franciszka Salezego w Warszawie, Stowarzyszenia Katechetów Włoskich, Europejskiego Forum Nauczania Religii. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół pedagogiki, a w tym pedeutologii, etyki w edukacji, filozofii edukacji oraz pedagogiki religii.

Pytania i wnioski

Wszystkie pytania, wnioski oraz prośby o rozpatrzenie tematów dotyczących jakości kształcenia można kierować drogą e-mailową na adres Komisji jakoscksztalcenia@uczelniakorczaka.pl. Odpowiedzi udzielane są w możliwie najkrótszym czasie, z dbałością o rzetelność i merytoryczność odpowiedzi.  

Zespół ds. Nauki i Dydaktyki

Zespół działa na rzecz stałego podnoszenia jakości procesu kształcenia oraz wspierania rozwoju naukowego kadry i studentów. Jego celem jest monitorowanie, analizowanie i doskonalenie standardów dydaktycznych w oparciu o aktualne trendy edukacyjne, wymagania rynku pracy oraz potrzeby społeczności akademickiej.

Zadania Zespołu ds. Nauki i Dydaktyki: 

  • inicjowanie i wdrażanie działań podnoszących efektywność nauczania, 
  • wspieranie rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich, 
  • analiza i aktualizacja programów studiów w oparciu o opinie studentów, absolwentów i pracodawców, 
  • promowanie nowoczesnych metod i narzędzi dydaktycznych, w tym technologii cyfrowych, 
  • współpraca z innymi jednostkami uczelni w zakresie doskonalenia procesu kształcenia. 

Magdalena Szydłowska – Kierownik Zespołu

W skład Zespołu wchodzi Kierownik Zespołu oraz pozostali pracownicy uczelni zaangażowani w działania na rzecz jakości kształcenia. Zespół pracuje w oparciu o zasady otwartości, dialogu i partnerstwa, tworząc środowisko sprzyjające rozwojowi talentów i przygotowujące studentów do skutecznego funkcjonowania w dynamicznie zmieniającym się świecie. 

Kontakt: m.szydlowska@uczelniakorczaka.pl 

Przejdź do treści