
Holistyczne podejście do edukacji
W Uczelni Korczaka stawiamy na edukację opartą na wartościach korczakowskich, która przygotowuje studentów do rozwoju zawodowego i przyszłego życia. Łączymy nowoczesne metody nauczania z głębokim zrozumieniem rozwoju człowieka – tak, by absolwenci byli świadomi siebie, swoich potrzeb i roli społecznej.

Dbałość o programy i procesy dydaktyczne
Tworzymy dynamicznie rozwijany system jakości kształcenia, który obejmuje cykliczną analizę sylabusów, ewaluację zajęć, hospitacje, a także usprawnienia wprowadzane na podstawie opinii studentów i wykładowców. To ciągłe ulepszanie, które pozwala nam reagować na zmieniające się potrzeby.

Kompetentna i zaangażowana kadra
W Uczelni Korczaka wykładają specjaliści z pasją – zarówno praktycy, jak i badacze. Dbamy o to, by nasi wykładowcy nieustannie podnosili swoje kwalifikacje, uwzględniali w swoich zajęciach najnowsze trendy oraz realia dziedzin, które reprezentują.

Transparentność i klarowność komunikacji
Nasze programy są przejrzyście opisane – informujemy kandydatów i studentów o celach kształcenia, efektach, wymaganiach, a także sposobach zaliczeń. Jawność i dostępność informacji wzmacniają zaufanie i pozwalają na świadome planowanie ścieżki edukacyjnej.

Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym i otwartość na świat
Łączymy akademickie nauczanie z realiami rynku. We współpracy z organizacjami, instytucjami i partnerami społecznymi tworzymy programy praktyczne, które odpowiadają na realne wyzwania. Jednocześnie wspieramy mobilność i wymianę z uczelniami zagranicznymi, co pozwala naszym studentom rozwijać perspektywę globalną.

Systematyczne doskonalenie i ewaluacja
Każdy etap procesu kształcenia jest monitorowany – od zbierania opinii studentów, przez analizę wyników edukacyjnych, po ocenę kompetencji absolwentów. To strategia oparta na danych i empirycznym podejściu, dzięki któremu edukacja w naszej uczelni stale się rozwija.
Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia
Uczelniana Komisja ds. Jakości Kształcenia przy Uczelni Korczaka w Warszawie odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu i podnoszeniu standardów akademickich. Jej misją jest doskonalenie procesów dydaktycznych, monitorowanie jakości kształcenia oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w edukacji.
Zadania Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia:
- ustalanie harmonogram działań projakościowych do realizacji w Uczelni na każdy
rok akademicki, - wskazywanie wydziałowym koordynatorom ds. jakości kształcenia kierunki działań,
- koordynacja prowadzenia badań jakości zajęć dydaktycznych oraz warunków prowadzenia studiów, w tym aktualizuje i zatwierdza treść kwestionariuszy ankiet ewaluacyjnych, motywuje do udziału w ocenie,
- opracowywanie raportów z ewaluacji kształcenia, podaje zbiorcze wyniki do wiadomości publicznej – wysyłając do dziekanatów każdego Wydziału,
- formułowanie rekomendacji dotyczących doskonalenia jakości kształcenia,
- opiniowanie dokumentacji programów kształcenia,
- aktualizacja i zatwierdzanie wzorów raportu z przeglądu programów kształcenia,
- koordynacja procedur zapewnienia jakości i czynności wykonywanych w tym zakresie przez organy uczelni i Wydziałowego Koordynatora ds. Jakości Kształcenia, sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności i przekazuje Rektorowi
Członkowie Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia

dr Magdalena Stefaniak – Przewodnicząca Komisji
Doktor nauk społecznych z dziedziny socjologii, pedagog. Jej obszar zainteresowań skupia się głównie wokół rodzin wielodzietnych, organizacji pozarządowych działających na rzecz rodzin, dzieci i młodzieży, seniorów. Interesuje się wpływem sztucznej inteligencji na szeroko rozumiane pojęcie rodziny. Jest autorką wielu prac naukowych związanych z rodziną, społeczeństwem obywatelskim oraz organizacjami pozarządowymi. Brała udział w organizacji wielu konferencji i seminariów naukowych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, co pozwoliło jej zdobyć szeroką wiedzę i umiejętności w obszarze pracy społecznej oraz edukacji.

dr Paulina Broża – Koordynator ds. Analizy Ankiet i Ewaluacji, Sekretarz Komisji
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt na Wydziale Nauk Humanistyczno-Społecznych w Olsztynie. Kierownik Wydziałowej Sekcji Praktyk Studenckich. Od 2013 do 2023 r. związana z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Olsztynie najpierw na stanowisku pedagoga następnie koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej. Zainteresowania badawcze oscylują wokół problematyki pieczy zastępczej, procesu deinstytucjonalizacji, przemocy domowej, ubóstwa oraz równości płci.

dr Marta Filipowicz – Koordynator ds. Wsparcia Procesu Dydaktycznego
Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, filozof i etyk. Główny obszar zainteresowań naukowych to m.in.: etiologia i symptomatologia niedostosowania społecznego, tendencje i dynamika demoralizacji wśród dzieci i młodzieży, metodyka pracy terapeutycznej, praca metodą warsztatową oraz praktyczne aspekty etyki zawodu pedagoga i terapeuty.

dr Małgorzata Balukiewicz – Koordynator ds. Praktyk i Staży
Doktor nauk pedagogicznych, magister nauczania początkowego, oligofrenopedagog i arteterapeuta, nauczyciel dyplomowany. Autorka publikacji z zakresu historii wychowania i opieki nad dzieckiem, współpracy nauczyciela z rodziną dziecka, w tym dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorka programów i nauczyciel przedmiotów z zakresu: historii wychowania, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagogiki.

ks. dr Mirosław Wierzbicki
Doktor pedagogiki, profesor nadzwyczajny w Katedrze Pedagogiki Religii Zakładu Katechetyki na Wydziale Nauk o Wychowaniu Papieskiego Uniwersytetu Salezjańskiego w Rzymie(2016). Zaangażowany w projekty edukacyjne dotyczące kształcenia nauczycieli. Sekretarz naukowy czasopisma Seminare. Poszukiwania naukowe. Aktywny Członek: Towarzystwa Naukowego Franciszka Salezego w Warszawie, Stowarzyszenia Katechetów Włoskich, Europejskiego Forum Nauczania Religii. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół pedagogiki, a w tym pedeutologii, etyki w edukacji, filozofii edukacji oraz pedagogiki religii.
Pytania i wnioski
Wszystkie pytania, wnioski oraz prośby o rozpatrzenie tematów dotyczących jakości kształcenia można kierować drogą e-mailową na adres Komisji jakoscksztalcenia@uczelniakorczaka.pl. Odpowiedzi udzielane są w możliwie najkrótszym czasie, z dbałością o rzetelność i merytoryczność odpowiedzi.
Zespół ds. Nauki i Dydaktyki
Zespół działa na rzecz stałego podnoszenia jakości procesu kształcenia oraz wspierania rozwoju naukowego kadry i studentów. Jego celem jest monitorowanie, analizowanie i doskonalenie standardów dydaktycznych w oparciu o aktualne trendy edukacyjne, wymagania rynku pracy oraz potrzeby społeczności akademickiej.
Zadania Zespołu ds. Nauki i Dydaktyki:
- inicjowanie i wdrażanie działań podnoszących efektywność nauczania,
- wspieranie rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich,
- analiza i aktualizacja programów studiów w oparciu o opinie studentów, absolwentów i pracodawców,
- promowanie nowoczesnych metod i narzędzi dydaktycznych, w tym technologii cyfrowych,
- współpraca z innymi jednostkami uczelni w zakresie doskonalenia procesu kształcenia.

Magdalena Szydłowska – Kierownik Zespołu
W skład Zespołu wchodzi Kierownik Zespołu oraz pozostali pracownicy uczelni zaangażowani w działania na rzecz jakości kształcenia. Zespół pracuje w oparciu o zasady otwartości, dialogu i partnerstwa, tworząc środowisko sprzyjające rozwojowi talentów i przygotowujące studentów do skutecznego funkcjonowania w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Kontakt: m.szydlowska@uczelniakorczaka.pl