- Dziekan Wydziału Nauk Społecznych Uczelni Korczaka w Warszawie.
- Członkini Komisji Polityki Oświatowej i Interwencji Pedagogicznej Polskiej Akademii Nauk.
- Nauczyciel akademicki i praktyk. Ma doświadczenia zawodowe związane z pracą na stanowisku nauczyciela, terapeuty, pedagoga specjalnego, nauczyciela akademickiego.
- Zainteresowania naukowe i badawcze dotyczą zagadnień związanych z edukacją włączającą, pomocą psychologiczno-pedagogiczną, diagnozą i terapią pedagogiczną oraz poradnictwem.
- Autorka 13 książek oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych w recenzowanych czasopismach z zakresu nauk społecznych.
- Realizatorka międzynarodowych i krajowych projektów naukowo-badawczych w obszarze wspomagania dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi (projekt Comenius Regio New Skills Learning for Success, projekt Adaptive Personalized System for Creating Expression Tools in Social Inclusion of Learners with Verbal Communication Disabilities TESI, projekt NCBR M-Terapia).
- Członkini Międzynarodowego Towarzystwa Poradoznawczego – przewodnicząca sekcji ds. współpracy z praktykami.
- Laureatka Nagrody Naukowej Polskiego Towarzystwa Dysleksji za publikację Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu (2019) oraz nagroda za wkład merytoryczny i wsparcie naukowe w przygotowaniu pracy dyplomowej magisterskiej, która zajęła drugie miejsce w XVI ogólnopolskim konkursie „Otwarte Drzwi” (2019).
- Obok pracy naukowej realizuje działania trenerskie w ramach współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w zakresie tematyki będącej przedmiotem zainteresowań naukowych.
Zajęcia prowadzone w Uczelni Korczaka
- Wprowadzenie do terapii pedagogicznej
- Metodologia badań pedagogicznych ilościowych
- Pedagogika ogólna
- Teoretyczne podstawy kształcenia

